@article { author = {motagi, samira and sadeqi, mohammad and delalat, morad}, title = {Security role in the development of foreign tourism (Case Study: Yazd foreign tourists)}, journal = {urban tourism}, volume = {3}, number = {1}, pages = {77-91}, year = {2017}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2423-6926}, eissn = {2423-6918}, doi = {10.22059/jut.2017.60511}, abstract = {Security and tourism, the parameters of an equation that are directly and closely related to each other. Basically, the safety does not hold, the trip was not speaking of tourism, will be in vain. Security as the most important factor in tourism development strategies It results in the world. In this study, tourism security in the autumn and winter of 1391 from the perspective of tourists who had traveled to Iran, Yazd was measured. The purpose of this study was to understand the sense of safety of tourists in Iran. The research was descriptive - analytical and data collection in the form of library studies and field research (observation, questionnaires and interviews) is. The population of foreign tourists in Yazd, random sampling method and sample size of 150 was calculated using the Cochrane approach.and their propaganda was confirmed.and gives tourists a sense of insecurity because they feel they virgin atmosphere of safety and the police. No significant relationship between safety and high tax incentive travel to Iran again there was that tourists feel safer My‌Krdnd were more willing to visit Iran again. Given that tourism is two-way communication as well as its role in the dissemination of facts confirmed at the global levelsituation and 55% of the security situation in Iran's tourism My‌Danstnd bad. The cynicism and lack of true understanding of the role of the Western tourists Analysis and quantitative data using statistical models were spss software environment. The results indicated that before entering Iranian tourists had no true understanding of the security situation and 55% of the security situation in Iran's tourism My‌Danstnd bad. The cynicism and lack of true understanding of the role of the Western media and their propaganda was confirmed.and gives tourists a sense of insecurity because they feel they virgin atmosphere of safety and the police. No significant relationship between safety and high tax incentive travel to Iran again there was that tourists feel safer My‌Krdnd were more willing to visit Iran again. Given that tourism is two-way communication as well as its role in the dissemination of facts confirmed at the global level}, keywords = {گردشگری,امنیت,رسانه ها,ایران,یزد}, title_fa = {نقش امنیت در توسعه گردشگری خارجی (نمونه موردی: گردشگران خارجی شهر یزد)}, abstract_fa = {امنیت و گردشگری، پارامترهای یک معادله هستند که نسبتی مستقیم و ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. اصولاً تا امنیت برقرار نباشد، سفری شکل نخواهد گرفت و سخن گفتن از گردشگری، بیهوده خواهد بود. امنیت به عنوان مهمترین فاکتور در تدوین استراتژیهای توسعه گردشگری در جهان به شمار می‌رود. در این تحقیق وضعیت امنیت گردشگری در ایران از دیدگاه گردشگرانی که در پاییز و زمستان سال 1391 به ایران و شهر یزد مسافرت کرده بودند سنجیده شد. مهمترین هدف تحقیق شناخت احساس امنیت گردشگران در ایران بود. روش تحقیق توصیفی – تحلیلی و روش گردآوری اطلاعات به دو صورت مطالعات کتابخانه ای و تحقیق میدانی (مشاهده، پرسشنامه و مصاحبه) می باشد. جامعه آماری گردشگران خارجی شهر یزد، روش نمونه گیری تصادفی و حجم نمونه 150 نفر که با استفاده از روش کوکران محاسبه شد. روش تجزیه و تحلیل داده‌ها کمی و با استفاده از مدلهای آماری در محیط نرم افزاری spss بود. نتایج تحقیق بیانگر این است که گردشگران قبل از ورود به ایران شناخت درستی از وضعیت امنیت گردشگری نداشتند و 55 درصد آنها وضعیت امنیتی ایران را بد می‌دانستند. در این بدبینی و عدم شناخت درست نقش رسانه های غربی و تبلیغات منفی آنها تأیید شد. گردشگران پس از ورود به ایران و مواجه با واقعیت ها 80 درصد آنها وضعیت امنیت گردشگران در ایران را خوب می دانستند و راضی بودند گردشگران اعتقاد داشتند وجود پلیس ویژه گردشگری در سایتهای گردشگری باعث بالا رفتن امنیت می شود اما حضور بسیار زیاد پلیس نتیجه عکس هم می‌دهد و گردشگران احساس ناامنی روانی می‌کنند چرا که احساس می‌کنند جو امنیتی و پلیسی است. ارتباط معناداری بین امنیت جانی و مالی بالا و انگیزه مسافرت مجدد به ایران وجود داشت یعنی گردشگرانی که احساس امنیت بالاتری می‌کردند تمایل بیشتری برای بازدید مجدد از ایران داشتند. همچنین با توجه به اینکه گردشگری ارتباطی دو طرفه است نقش آن در اشاعه واقعیت های ایران در سطح جهانی تأیید شد.}, keywords_fa = {گردشگری,امنیت,رسانه ها,ایران,یزد}, url = {https://jut.ut.ac.ir/article_60511.html}, eprint = {https://jut.ut.ac.ir/article_60511_e8a7b6b322c33c383b7e6cefa922f1f2.pdf} }