@article { author = {Mohammadi, Mostafa and Mirtaghian Rudsari, Seyyed Mohammad}, title = {Investigating the Factors Affecting the Loyalty of Urban Destination Case Study: Ramsar City}, journal = {urban tourism}, volume = {6}, number = {1}, pages = {149-167}, year = {2019}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2423-6926}, eissn = {2423-6918}, doi = {10.22059/jut.2019.247642.426}, abstract = {Today, tourism is one of the most important and effective economic issues and is one of the prominent factors of communication, social and cultural in the world. The competition that tourist destinations are currently facing has created a need to understand the process by which these destinations generate satisfaction and loyalty. The purpose of this study was to identify and evaluate the role of factors affecting the loyalty of tourists in Ramsar tourist destination. The present study was applied, descriptive and correlation based on structural equation modeling based on partial least squares method. Population (participants) of the study consisted of Iranian tourists visiting Ramsar city tourism destination. The sample size was 400 people. Sampling method was simple random. Data were collected through a questionnaire. Validity of the questionnaire was confirmed through content validity and its reliability was confirmed by Cronbach's alpha (0.889). A confirmatory factor analysis was used to ensure the reliability of the measurement models. Data analysis was performed using SPSS24 and SmartPLS2 software packages. The results showed that all hypotheses were confirmed and determined that marketing innovation, the attractiveness of urban activities, destination image, tourism destination characteristics and perceived quality through intermediary variables such as perceived value and satisfaction played a significant role in Loyalty to the city of Ramsar. According to the analysis, the results and suggestions were presented.}, keywords = {Tourism,Urban Destination,Loyalty to Destination,Ramsar}, title_fa = {بررسی عوامل مؤثر بر وفاداری به مقصد گردشگری شهری مطالعه موردی: شهر رامسر}, abstract_fa = {امروزه گردشگری یکی از مسایل مهم و موثر اقتصادی و از عوامل مهم و برجسته ارتباطی، اجتماعی و فرهنگی در سطح جهان محسوب می‌شود. در حال حاضر، رقابتی که مقصدهای گردشگری شهری در آن قرار گرفته‌اند، نیاز به درک فرآیندی است که به واسطه‌ی آن، بتوانند نقش مهمی را در رضایت و وفاداری گردشگران خود ایفا نمایند. تحقیق حاضر با هدف شناخت و ارزیابی نقش عوامل موثر بر وفاداری گردشگران در مقصد گردشگری رامسر صورت پذیرفته است. تحقیق حاضر، کاربردی، توصیفی و از نوع همبستگی مبتنی بر مدلسازی معادلات ساختاری بر اساس تکنیک حداقل مربعات جزیی بوده است. جامعه‌ی آماری تحقیق گردشگران ایرانی بازدیدکننده از مقصد گردشگری شهری رامسر را در بر می‌گرفت. تعداد نمونه 400 نفر در نظر گرفته شد و روش نمونه‌گیری، تصادفی ساده بود. داده‌های تحقیق از طریق پرسشنامه جمع‌آوری شدند. روایی پرسشنامه از طریق روایی محتوا و پایایی آن با محاسبه‌ی آلفای کرونباخ (895/0) تایید گردید. از تحلیل عاملی تاییدی برای اطمینان از اعتبار مدل‌های اندازه‌گیری استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از بسته‌ نرم‌افزارهای SPSS24 و SmartPLS2 صورت پذیرفت. نتایج بیانگر تایید تمامی فرضیه‌ها بود و مشخص ساخت که نوآوری بازاریابی، جذابیت فعالیت‌های شهری، تصویر مقصد، ویژگی‌های مقصد گردشگری و کیفیت ادراک شده از طریق متغیرهای واسطه‌ای چون ارزش ادراک شده و رضایت، نقش مهمی را در وفاداری به مقصد گردشگری شهری رامسر ایفا می‌نمایند. با توجه به تحلیل یافته‌ها، نتایج و پیشنهادات لازم ارایه گردید.}, keywords_fa = {گردشگری,مقصد شهری,وفاداری به مقصد,رامسر}, url = {https://jut.ut.ac.ir/article_71377.html}, eprint = {https://jut.ut.ac.ir/article_71377_3d60f06d8826039d26b2a5f14fb108dc.pdf} }