@article { author = {Heydari Chianeh, Rahim and ahmadian, mehdi}, title = {Analyses of structural relationships of destination image, loyalty and satisfaction of tourists in Tabriz metropolis}, journal = {urban tourism}, volume = {6}, number = {4}, pages = {157-174}, year = {2020}, publisher = {University of Tehran}, issn = {2423-6926}, eissn = {2423-6918}, doi = {10.22059/jut.2019.270530.579}, abstract = {Tourists perceived image towards the tourism destination is one of the effective factors in attracting tourists for visiting a place and choosing every trip destination, a destination image, especially a positive one, plays an effective and a significant part in future behaviors of tourists, such as their satisfaction and loyalty to tourism destination. based on which the present study is to indicate the effect of perceived image of tourists from Tabriz on their satisfaction and loyalty to the city. Questionnaires were as the main tool of data collection. So, 388 questionnaires were distributed among tourists through a random sampling in summer, 1397, structural equation analyses modeling, SPSS 20 and Amos 24 software’s were used to analyze the data and also to test the hypothesis of the research, the results of the present study show that the quality of the perceived image of tourists from Tabriz has directly positive and meaningful effect on their loyalty. The satisfaction of tourists also on its turn does have a direct and meaningful effect on their loyalty. Finally, the destination image, in addition to direct impact also affects the loyalty of tourists indirectly and through satisfaction. . . . . . . . . .}, keywords = {Destination image,Satisfaction,Destination loyalty,Tabriz Metropolis}, title_fa = {تحلیل روابط ساختاری تصویر مقصد، وفاداری و رضایت گردشگران در کلانشهر تبریز}, abstract_fa = {تصویر درک شده گردشگران از مقاصد گردشگری یکی از عواملی مؤثر در جذب گردشگران برای بازدید از یک مکان و انتخاب مقصد سفر می‌باشد. همچنین تصویر، به‌ویژه یک تصویر مثبت از مقصد، نقش مهم و مؤثری نیز در رفتارهای آتی گردشگران ازجمله رضایتمندی و وفاداری آنان به مقاصد گردشگری دارد. بر این اساس تحقیق حاضر باهدف بررسی تأثیر تصویر درک شده گردشگران از کلان‌شهر تبریز بر رضایتمندی و وفاداری آنان به این شهر انجام پذیرفته است. ابزار اصلی گردآوری داده‌های تحقیق، پرسشنامه محقق ساخته است. برای این منظور تعداد 388 پرسش‌نامه به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده در فصل تابستان سال 1397 بین گردشگران در حال بازدید از کلان‌شهر تبریز توزیع و تکمیل گردید. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و آزمون فرضیات تحقیق نیز از روش مدل‌سازی تحلیل معادلات ساختاری و نرم‌افزارهای SPSS20 و Amos24 استفاده گردید. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که کیفیت تصویر درک شده گردشگران از شهر تبریز به‌طور مستقیم بر رضایتمندی و وفاداری آنان تأثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین رضایتمندی گردشگران نیز به‌نوبه خود بر وفاداری گردشگران تأثیر مستقیم و معنادار داشته و نهایتاً اینکه تصویر مقصد علاوه بر تأثیر مستقیم به‌صورت غیرمستقیم و از طریق رضایتمندی نیز بر وفاداری گردشگران تأثیر می‌گذارد.}, keywords_fa = {تصویر مقصد,رضایتمندی,وفاداری به مقصد گردشگری,کلان‌شهر تبریز}, url = {https://jut.ut.ac.ir/article_75808.html}, eprint = {https://jut.ut.ac.ir/article_75808_aeba89f78921e3f8d631b1961576c485.pdf} }