TY - JOUR ID - 67108 TI - بررسی اثر تصویر ذهنی گردشگران فستیوال گل و گلاب قمصر و نیاسر بر کیفیت و ارزش ادراک شده از خدمات JO - نشریه گردشگری شهری JA - JUT LA - fa SN - 2423-6926 AU - شاطریان, محسن AU - کیانی, صدیقه AU - شیخ زاده, فاطمه AD - استاد جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری، دانشگاه کاشان، کاشان، ایران AD - استادیار جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری، دانشگاه کاشان، کاشان، ایران AD - کارشناسی ارشدجغرافیا و برنامه ریزی شهری پیام نور تهران Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 6 IS - 1 SP - 1 EP - 17 KW - ارزش ادراک‌شده KW - تصویر ذهنی KW - جشنواره گل و گلاب KW - کیفیت خدمات KW - قمصر KW - نیاسر DO - 10.22059/jut.2018.250298.440 N2 - تأثیرگذارترین مؤلفه‌های توسعه گردشگری تصویر ذهنی گردشگران می­باشد. تصویر ذهنی مجموعه‌ای از باورها و نظراتی است که یک فرد نسبت به یک مقصد دارد. فستیوال گلاب‌گیری به‌عنوان رویدادی تأثیرگذار در توسعه گردشگری هرساله در مناطق گردشگری شهرستان کاشان برگزار می‌شود و بدین روی گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. هدف این پژوهش بررسی اثر تصویر ذهنی گردشگران فستیوال گلاب‌گیری بر کیفیت ادراک‌شده از عناصر ملموس، ناملموس و ارزش خدمات در دو منطقه قمصر و نیاسر است. تحقیق حاضر از نوع کاربردی است. روش بررسی توصیفی- تحلیلی و پیمایشی می‌باشد. داده‌های گردآوری‌شده از طریق پرسشنامه با استفاده از نرم‌افزارهای spss و Amos تجزیه‌وتحلیل و مدل‌سازی شده است. نتایج حاکی از آن است که تصویر ذهنی گردشگران از مقصد بر کیفیت ادراک‌شده از عوامل ملموس و ناملموس با بارهای عاملی 87/0 و 86/0 اثر معناداری داشته است. اما اثر تصویر ذهنی مقصد بر ارزش ادراک‌شده با سطح معناداری بالاتر از 05/0 مورد تأیید قرار نگرفته است. همچنین اثرگذاری نقش واسط کیفیت عوامل ناملموس ادراک‌شده بر ارزش ادراک‌شده از خدمات با کسب بار عاملی 64/0 مورد تأیید قرار می‌گیرد. اما کیفیت عوامل ملموس ادراک‌شده بر ارزش ادراک‌شده اثر معناداری نداشته است. UR - https://jut.ut.ac.ir/article_67108.html L1 - https://jut.ut.ac.ir/article_67108_49438ebb658f4cb67674b0263bb070d9.pdf ER -