Security role in the development of foreign tourism (Case Study: Yazd foreign tourists)

Document Type : Research Article

Authors

Abstract

Security and tourism, the parameters of an equation that are directly and closely related to each other. Basically, the safety does not hold, the trip was not speaking of tourism, will be in vain. Security as the most important factor in tourism development strategies It results in the world. In this study, tourism security in the autumn and winter of 1391 from the perspective of tourists who had traveled to Iran, Yazd was measured. The purpose of this study was to understand the sense of safety of tourists in Iran. The research was descriptive - analytical and data collection in the form of library studies and field research (observation, questionnaires and interviews) is. The population of foreign tourists in Yazd, random sampling method and sample size of 150 was calculated using the Cochrane approach.and their propaganda was confirmed.and gives tourists a sense of insecurity because they feel they virgin atmosphere of safety and the police. No significant relationship between safety and high tax incentive travel to Iran again there was that tourists feel safer My‌Krdnd were more willing to visit Iran again. Given that tourism is two-way communication as well as its role in the dissemination of facts confirmed at the global levelsituation and 55% of the security situation in Iran's tourism My‌Danstnd bad. The cynicism and lack of true understanding of the role of the Western tourists Analysis and quantitative data using statistical models were spss software environment. The results indicated that before entering Iranian tourists had no true understanding of the security situation and 55% of the security situation in Iran's tourism My‌Danstnd bad. The cynicism and lack of true understanding of the role of the Western media and their propaganda was confirmed.and gives tourists a sense of insecurity because they feel they virgin atmosphere of safety and the police. No significant relationship between safety and high tax incentive travel to Iran again there was that tourists feel safer My‌Krdnd were more willing to visit Iran again. Given that tourism is two-way communication as well as its role in the dissemination of facts confirmed at the global level

Keywords


  1. منابع

    1. پاپلی یزدی، محمدحسین و مهدی سقایی، 1382، گردشگری و تبارشناسی، فصلنامة تحقیقات جغرافیایی، شمارة 68، صص 42-68.
    2. تاجیک، محمدرضا، 1381، مقدمه‌ای بر راهبرد امنیت ملی، انتشارات علمی و فرهنگی، تهران.
    3. ثبوتی، حجت، 1386، بررسی عوامل تأثیرگذار در توسعۀ گردشگری استان ایلام، سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان ایلام، ایلام.
    4. چاکوای، گی، 1382، جهانگردی در چشم‌اندازی جامع، ترجمة علی پارسائیان، انتشارات دفتر پژوهش‌های فرهنگی، تهران.
    5. حاجی‌‌نژاد، علی و حسن احمدی، 1388، تأثیرات گردشگری تجاری بر توسعۀ کالبدی- فضایی مناطق شهری، مطالعة موردی: شهر بانه، فصلنامة علمی و پژوهشی جغرافیای انسانی، شمارة 70، صص 28-33.
    6. حافظ‌‌نیا، محمدرضا، 1390، مقدمه‌ای بر روش تحقیق در علوم انسانی، سمت، تهران.
    7. ربانی، رسول و محمد علیزاده، 1390، نقش پلیس در تأمین امنیت و جذب گردشگری (نمونة موردی: شهر اصفهان)، فصلنامة مطالعات اجتماعی، دورة جدید، شمارة 26، صص 39- 60.
    8. زاهدی، شمس‌‌السادات، 1385، مبانی توریسم و اکوتوریسم پایدار، انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
    9. سازمان جهانی جهانگردی (1384)، برنامه‌ریزی ملی و منطقه‌ای جهانگردی، ترجمة محمود عبدالله‌‌زاده، انتشارات امیرکبیر، تهران.

    10.صیدایی، اسکندر و زهرا هدایتی‌‌مقدم، 1389، نقش امنیت در توسعۀ گردشگری، فصلنامة تخصصی علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر، شمارة 8، صص 52-69.

    11.طیبی، سیدکمیل و حسن عزیزی، 1387، بررسی رابطة علی بین گردشگری و رشد اقتصادی، مطالعة موردی: ایران، کشورهای oecd به‌علاوة کشورهای منتخب، مجلة علمی و پژوهشی دانش و توسعه، شمارة 24، صص 18-38.

    12.عمید، حسن، 1372، فرهنگ لغات فارسی، نشر فرهنگستان ادب، تهران.

    13.قره‌‌نژاد، حسن، 1388، صنعت گردشگری و تحلیل‌های اقتصادی آن، انتشارات دانشگاه آزاد نجف‌آباد، اصفهان.

    14.کاظمی، مهدی، 1387، تحلیل ادراک شهروندان زاهدان در توسعۀ گردشگری چابهار، جغرافیا و توسعه، سال ششم، شمارة 12، صص 14-30.

    15.محلاتی، صلاح‌الدین، 1380، درآمدی بر جهانگردی، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی، تهران.

    16.مرکز آمار ایران، 1390، سرشماری عمومی نفوس و مسکن.

    17.ادارة میراث فرهنگی استان یزد، 1394، میراث فرهنگی شهرستان یزد.

    18.مهدیخانی، علیرضا، 1380، توسعۀ سیاسی و اقتصادی، انتشارات آرون، تهران.

    19.محمودی جانگی، فیروز، 1376، امنیت و ناامنی از دیدگاه سیاست جنایی، چاپ اول، نشر دیدگاه‌های حقوقی، تهران.

    20.هزارجریبی، جعفر، 1390، احساس امنیت اجتماعی از منظر توسعۀ گردشگری، مجلة جغرافیا و برنامه‌ریزی محیطی، سال 22، شمارة 2، صص 45-65.

    21.هزارجریبی دستکی، جعفر و رضا صفری شالی، 1388، بررسی تعامل دو مفهوم شهروندی و امنیت اجتماعی، پژوهشنامة نظم و امنیت انتظامی، صص 30-35.

    22.همایون، محمدهادی، 1384، جهانگردی در ارتباط میان‌‌فرهنگی، انتشارات دانشگاه امام صادق (ع)، تهران.

    23.ولا، فرانسوا، 1384، گردشگری بین‌المللی، ترجمة محمدمهدی کتابچی، انتشارات امیرکبیر، تهران.

    24.وزارت کشور، 1390، دفتر تقسیمات کشوری.

    25. Asli D. A. T. and Yasin Boylu, 2009, Cultural Comparison of Tourists’ Safety perception in Relation to Trip Satisfaction, School of Tourism and Hospitality Management, Mugla university, Turkey.

    26.Bianchi, R. and Stephenson, M., 2014, Deciphering Tourism and Citizenship in a Globalized World, Tourism Management, Vol. 39, No. 32, PP. 19-30.

    27.Brendan, C., 2016, Tourism Culture: Nexus, Characteristics, Context and Sustainability, Tourism Management, Vol. 53, PP. 229–243.

    28. David C. Bojanica, Melody. Lob, 2015, A Comparison of the Moderating Effect of Tourism Reliance on The Economic Development for Islands and Other Countries, Tourism Management, Vol. 53, No. 15, April 2016, PP. 207–214.

    29. Hazel, T., 2015, Empathy and tourism: Limits and possibilities, Annals of Tourism Research, Vol. 57, No. 30, PP. 31–43.

    30.Pesonen, J. and Horster, E., 2012, Near Field Communication Technology in Tourism, Tourism Management Perspectives, Vol. 4, No. 40, PP. 89-101.

    31. UNWTO, 2007, Tourissm Highlights Edition, It’s Available at: http://unwto.com