1) حبیبی، فاتح، 1382، تصریح و برآورد تابع تقاضای گردشگری ایران با استفاده از دادههای سری زمانی- مقطعی، مجلۀ تحقیقات اقتصادی، سال بیست و یکم، شمارۀ ۷۰، صص 91- 115.
2) حسینی، سارا، 1393، بررسی ماندگاری گردشگران در شهر مشهد، پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور ساری، گروه جغرافیا، به راهنمایی رستم صابریفر، دانشگاه پیام نور، ساری.
3) ساعی، علی، نائیجی، مختار و فاطمه همدانیان، 1389، نقش جاذبههای مقصد گردشگری در جذب توریست فرهنگی گردشگران خارجی شهر اصفهان، مطالعات فرهنگی و ارتباطات، سال 6، شمارۀ 20، صص 121- 144.
4) شاهآبادی، ابوالفضل و علی سیاح، 1391، بررسی تأثیر زیرساختهای اقتصادی بر گردشگری کشورهای منتخب توسعهیافته و درحالتوسعه، سومین همایش بینالمللی مجازی آخرین تحولات ایران و جهان، وزارت بازرگانی، تهران، صص 25- 43.
5) شهرداری همدان، 1394، آلبوم نقشههای طرح جامع، واحد آمار و انفورماتیک، همدان.
6) صابریفر، رستم، 1388، گردشگری، عمران شهری و توسعۀ پایدار، نشر امید دانش، مشهد.
7) صابریفر، رستم، 1389، مقایسۀ صنعت گردشگری در شهرهای استان خراسان جنوبی، مجلۀ برنامهریزی و آمایش فضا، سال چهاردهم، شمارۀ 2، صص 61- 79.
8) صابریفر، رستم و سمیه رمضانی، 1393، بررسی آثار و پیامدهای گردشگری مذهبی بر توسعۀ شهر طبس مطالعۀ موردی آستانۀ مبارک حسین بن موسی کاظم (ع)، دومین همایش ملی گردشگری، جغرافیا و محیطزیست پایدار، دانشکدۀ شهید مفتح، همدان، صص 153- 176.
9) صابریفر، رستم و مسعود رسولی، 1393، بررسی و تعیین شرایط احساس امنیت در مناطق شهری (نمونۀ موردی: مناطق سیزدهگانۀ شهر مشهد)، ششمین کنفرانس ملی برنامهریزی و مدیریت شهری با تأکید بر مؤلفههای شهر اسلامی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، صص 1- 12.
10) فاطمی، ابوالحسن، 1380، سیمای گردشگری استان همدان، سازمان میراث فرهنگی استان همدان، همدان.
11) کیهانی، حمیدرضا، 1382، صنعت گردشگری و نقاط گردشگری مورد توجه در استان همدان، فصلنامۀ پژوهشی فرهنگ، سال هفتم، شمارۀ 30 و 31، صص 78- 92.
12) محمدی، تیمور و دیگران، 1389، عوامل مؤثر بر تقاضای گردشگری در ایران، فصلنامۀ اقتصادی مالی، سال 4، شمارۀ 10، صص 114- 142.
13) میرمحمد صادقی، جواد و مهناز رضازاده، 1392، محاسبۀ کششهای قیمتی و درآمدی تقاضای گردشگری داخلی شهر اصفهان در سالهای 1388 و 1390 (قبل و بعد از اجرای یارانه)، جغرافیا و مطالعات محیطی، سال 1، دورۀ 1، شمارۀ 2، صص 55-66.
14) میرمحمد صادقی، جواد، طیبی، سید کمیل و محمد جمشیدی، 1386، کششهای قیمتی و درآمدی کالای گردشگری داخلی در ایران: مطالعۀ موردی استان همدان، مجلۀ اقتصاد ایرانی، سال چهارم، شمارۀ 18، صص 55- 66.
15) Alpay, S., and Koc, A., 2002, Household Demand in Turkey: An Application of Almost Ideal Demand System with Spatial Cost Index, Working Paper 2006, Economic Research Forum, Cairo.
16) Asche, F., and Wessells, C.R., 1997, On Price Indices in the Almost Ideal Demand System, American Journal of Agricultural Economics, Vol. 79, No. 4, PP. 1182-1185.
17) Buse, A., 1994, Evaluating the Linearized Almost Ideal Demand System, American Journal of Agricultural Economics, Vol. 76, No. 4, PP. 782- 793.
18) Coenen, M., and Eekeren, L.V.s, 2001, Demand for domestic tourism by Swedish households. Scandinavian, Journal of Hospitality and Tourism, Vol.3, No.2, pp. 114-133.
19) Deaton, A., and Muellbauer, J., 1980, An Almost Ideal Demand System, American Economic Review, Vol. 70, No. 3, PP. 312-326.
20) Green, R. and Alston, J.M., 1990, Elasticities in AIDS Models, American Journal of Agricultural Economics, Vol. 72, No. 2, PP. 442-445.
21) Kaveian, N., 2002, Estimation of International Tourism Demand in Iran, Unpublished M. A., Department of Economics, University of Shahid Beheshti, Tehran, Iran. )In Persian(
22) Luzzi, G., and Fluckiger, Y., 2003, An econometric estimation of the demand for tourism: the case of Swttzerland, Pacific Economic Review, Vol. 8, No.3, PP. 289-303.
23) Mangion, M.L. and Durbarry, R., and M.T,Sinclair, M., 2005, Tourism competitiveness: Price and Quality, Tourism Economics, Vol. 11, No.1, PP.45-68.
24) Sampol, J. S., and Perez, E. A., 2000, Tourism Expenditure Determinants in a Cross-section Data Model, University of Balearic Islands, Spain.