1) ابراهیمی، زهرا (1392) فناوریهای نوین آموزشی، چاپ اول، تهران: انتشارات راه.
2) امیر عضدی، طوبی و رجایی، محمدعلی (1389) گردشگری الکترونیک رویکردی نوین در همگرایی کشورهای اسلامی، با تأکید بر نقش محوری ایران، مجموعه مقالات چهارمین کنگرۀ بینالمللی جغرافیدانان جهان اسلام.
3) پور فرج، علیرضا (1387) فناوری اطلاعات و ارتباطات، صنعت گردشگری، رشد اقتصادی، اقتصاد و تجارت نوین، دورۀ 4، شمارۀ 13، صص. 66-46.
4) پورکیانی، مسعود و فرحبخش، شیما (1391) نقش فناوری اطلاعاتIT در مدیریت منابع انسانی، راهبرد توسعه، شمارۀ 29، صص. 247- 234.
5) حقطلب، حامد (1391) بررسی گردشگری الکترونیک بر رضایت از خدمات وبسایت در صنعت گردشگری.
6) خلت، ندا، 1392، بررسی میزان آگاهی جامعۀ گردشگری از گردشگری الکترونیک و تأثیر آن بر توسعۀ پایدار گردشگری کیش، پایاننامۀ کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی، به راهنمایی علیاکبر فرهنگی، دانشگاه تهران پردیس بینالمللی کیش.
7) راودراد، اعظم (1389) تفاوت شناخت حاصل از گردشگری واقعی و گردشگری مجازی بر پایۀ نظریۀ روایت، فصلنامۀ تحقیقات فرهنگی، شمارۀ 3، صص 281-61.
8) عباسی، محمدرضا؛ مکی، منوچهر؛ کاظمیان، شهره (1391) چالشها و راهکارها در صنعت گردشگری ایران، دو ماهنامۀ بررسیهای بازرگانی، دورۀ 10، شمارۀ 53، صص. 85- 72.
9) عبدلی، سیده فاطمه و مرادی اصل، امیر (1394) بررسی فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنعت گردشگری ایران، دومین همایش ملی گردشگری، سرمایههای ملی و چشمانداز آینده.
10) قلندری، مجتبی (1387) گردشگری الکترونیک واقعیتی غیرقابلانکار، پایاننامۀ کارشناسی ارشد (مدیریت دولتی-مالی).
11) کریمی، انسیه (1391) سنجش رضایت گردشگران خارجی از خدمات گردشگری شهر اصفهان، پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشکدۀ علوم اجتماع و اقتصادی دانشگاه الزهرا.
12) کشوری، بهاره و تیموری، پرویز(1389) کاربرد GIS و LIS در امکان سنجی گردشگری ساحلی نمونه موردی شهر بابلسر، فصلنامه جغرافیای انسانی، سال 2، شماره 4 ، صص.90-73.
13) مسرور، رضا (1388) تبیین چالشهای فراروی وضع موجود دولت الکترونیک در منطقۀ آزاد کیش با رویکرد بهبود، پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی.
14) موسوی، سید سیامک (1386) موانع موجود در محیط کلان در خصوص بهکارگیری بازاریابی الکترونیک در گردشگری کیش، پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشکدۀ حسابداری و مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی.
15) Al-Mamary, YH. Shamsuddin, A. and Aziati, N.? (2015) Investigating the Key Factors Influencing On Management Information Systems Adoption among Telecommunication Companies In Yemen: The Conceptual Framework Development, Nternational Journal of Energy, Information and Communications, Vol 6, No 1, pp. 59- 68.
16) Ping, G. (2011) Information Management System with the Application to Tourism Management in the Period of Circular Economy, Energy Procedia, No. 5, pp. 1525- 1529.
17) Sab, J. (2011) Online Advertising In The Tourism Industry And Its Impact On Consumers A Study To Investigate Online Advertising Tools, The Degree Of Usage And Customer Preferences, Tourism and Management Studies, International English Edition, No. 7, pp. 101- 107.
18) http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Email_marketing&redirect=no
19) http://www.freezones.ir
20) http://en.wikipedia.org/wiki/Free_trade_zones
21) http://www.kishtpc.com/index_persian.htm