1) آقایی، پرویز؛ رضویان، محمدتقی؛ سعیدی راد، مجید؛ خزایی، مصطفی (1394) تحلیل مؤلفههای تأثیرگذار بر رضایتمندی از مقاصد گردشگری (مورد پژوهی: گردشگران شهرستان قروه)، فصلنامه جغرافیایی فضای گردشگری، بهار 1394، دوره 4، شماره 4، صص.113-97.
2) ابراهیم پور، حبیب؛ نقوی، سید علی؛ یعقوبی، نور محمد (1389) عوامل مؤثر بر رضایت و وفاداری گردشگران در استان اردبیل (مطالعه موردی: منطقه گردشگری سرعین)، فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری، زمستان 1389، دوره5، شماره 14، صص. 92-69.
3) ابراهیمزاده، عیسی؛ یاری، یاسمن؛ یاری، منیر (1392) شناسایی و اولویتبندی الزامات رضایتمندی گردشگری شهری با استفاده از مدل کانو (مطالعه موردی: گردشگران شهر بروجرد)، فصلنامه آمایش جغرافیایی فضا، پاییز 1392، دوره 3، شماره 9، صص.150-127.
4) پاپلی یزدی، محمدحسین و سقایی، مهدی (1386) گردشگری (ماهیت و مفاهیم)، چاپ نهم، تهران: انتشارات سمت.
5) پورمحمدی، محمدرضا؛ خلیلی، رضا؛ کرمی، مرتضی؛ پورکریم، سمیرا (1394) شناسایی و اولویتبندی الزامات رضایتمندی گردشگران شهری (مطالعه موردی: شهر تبریز)، فصلنامه فضای گردشگری، زمستان 1394، سال 5، شماره 17، صص.23-1.
6) پروازی، مهناز (1389) راهکارهای بهینه زیستمحیطی در گردشگری ساحلی خلیجفارس و توسعه پایدار آن، ششمین همایش ملی فرهنگی گردشگری خلیجفارس، 9 و 10 اردیبهشتماه 1389، مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران، صص. 72-68.
7) تولایی، سیمین (1386) مروری بر صنعت گردشگری، چاپ اول، تهران: انتشارات دانشگاه تربیتمعلم.
8) سجادی، ژیلا؛ سالاری سردری، فرضعلی؛ بیرانوند زاده، مریم؛ بوچانی، محمدحسین (1392) ظرفیت سنجی گردشگری ساحلی پایدار (مطالعه موردی: شهرستان کنگان)، فصلنامه مطالعات جغرافیای مناطق خشک، زمستان 1392، دوره 1، شماره 2. صص 146-123.
9) حاجی نژاد، علی و احمدی، علی (1389) بررسی میزان رضایت گردشگران از تسهیلات و خدمات گردشگری رفاهی و اقامتی شهر بانه، چهارمین کنگره بینالمللی جغرافیدانان جهان اسلام، 25 فروردین 1389، دانشگاه سیستان و بلوچستان، صص. 40-22.
10) خانی، فضیله؛ قرنجیک، عبدالمجید؛ قنبری نسب، علی اکبر؛ سامانی، ناهید (1391) نقش گردشگری در توسعه اقتصادی بازارچه ساحلی شهرستان ترکمن، فصلنامه پژوهشهای جغرافیای انسانی، زمستان 1391، دوره 44، شماره 4، صص. 128-111.
11) خانی، فضیله و غریب زاده، قاسم (1389) بهکارگیری مدل ریاضی در سنجش میزان موفقیت گردشگری در مناطق جغرافیایی (مطالعه موردی شهر بوشهر)، فصلنامه جغرافیا و مطالعات محیطی، تابستان 1389، دوره 2، شماره 4، صص. 63-49.
12) رنجبریان، بهرام و زاهدی، بهرام (1386) بررسی اثرات تکرار سفر به اصفهان بر میزان رضایت گردشگران خارجی، مجله جغرافیا و توسعه ناحیهای، پاییز و زمستان 1386، دوره5، شماره 9، صص. 78-65.
13) زیویار، فرزاد؛ ضیایی، محمدصادق؛ نرگسیان، جواد (1391) بررسی عوامل مؤثر بر رضایت مشتریان با استفاده از مدل سروکوال، فصلنامه تحقیقات بازاریابی نوین، پاییز 1391، سال 2، شماره 3، صص. 186-173.
14) لومسدون، لس (1390) بازاریابی گردشگری، ترجمه محمدابراهیم گوهریان، چاپ سوم، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
15) طالقانی، محمد و فتاحی، سیده سارا (1384) کیفیت خدمات گردشگری و اهمیت آن در جلب رضایت گردشگر، دوماهنامه مدیریت، مرداد و شهریور 1384، سال 14، شماره 99 و 100، صص. 63-56.
16) کاظمی، مهدی (1387) تحلیل ادراک شهروندان زاهدان در توسعه گردشگری چابهار، فصلنامه جغرافیا و توسعه، پاییز و زمستان 1378، دوره 6، شماره 12، صص. 100-81.
17) کرمانشاهی، کامران (1382) رضایت مشتری رمز بقا در بازار رقابتی، ماهنامه نفت پارس، شهریور 1382، سال 1، شماره ۳، صص. 20-17.
18) کرمی، فریبا و زینلی، بهرام (1394) کیفیت محصول مقاصد گردشگری، رضایت گردشگر و آینده گردشگر (مطالعه موردی: پارک ائل گلی تبریز)، فصلنامه فضای جغرافیایی، پاییز 1394، سال 51، شماره 51، صص. 120-97.
19) فنی، زهره؛ برغمدی، مجتبی؛ سلیمانی، منصور؛ اسکندر پور، مجید (1391) سنجش میزان رضایتمندی گردشگران شهر گرگان، فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری، زمستان 1391، دوره 7، شماره 20، صص. 48-31.
20) وثوقی، لیلا؛ دادور خانی، فضیله؛ مطیعی، سید حسن؛ رهنمایی، محمدتقی (1390) ارزیابی عوامل مؤثر بر رضایت در گردشگری زمستانی (مطالعه موردی: دو مقصد زمستانی شمشک و دربند سر)، فصلنامه مطالعات گردشگری، بهار و تابستان 1390، سال 7، شماره 15، صص. 27-1.
21) Cong, Chi Le & Dam, Xuan Dong. (2017) Factors affecting European tourists’ satisfaction in Nha Trang city (perceptions of destination quality), International Journal of Tourism Cities, Vol.3, No.4, pp.350-362.
22) Della Corte, Valentina. & Sciarelli, Mauro. & Cascella, Clelia. & Del Gaudio, Giovanna. (2015) Customer satisfaction in tourist destination (The case oftourism offer in the city of Naples), Journal of Investment and Management, Vol.4, No.1, pp.39-50.
23) Diane, Ha’stead. & Thomas, j.page.jr. (1992) the effects of satisfaction and complaining behavior on consumer repurcgaseintentions, Journal of Consumer Satisfaction, Dissatisfaction and Complaining Behavior, Vol.5, pp.1-11.
24) Grigoroudis, E. & Siskos, Y. (2004) A survey of customer satisfaction barometers: some results from the transportation communications sector, European Journal of Operational Research, Vol.152, No.2, pp.334-353.
25) Javid, Seyidov. & Roma, Adomaitienė. (2016) factors influencing local tourists decision-making on choosing a destination (case study: of Azarbaijan), journal ekonomika, Vol.95, No.3, pp.111-127.
26) JohnR.M, Philemon. (2015) assessment of tourists, perception and satisfaction of tanzania destination, European Scientific Journal University of Dar-es-salaam Business School, Vol.11, No.13, pp.107-119.
27) Ketchum, Bostwick.H. (1972) The Waters Edge: Critical Problems Of The Coastal Zone, The institute of Ecology and Woods Hole oceanographic Institution, Mit press journal, Vol.5, pp.87- 127.
28) Laurent, Botti. & Nicolas, Peypoch. & Bernardin, Solonandrasana. (2008) Time and tourism attraction, Tourism Management journal, Vol.29, No.3, pp. 594–596.
29) Mohammad Mehedy, Hassan. (2014) Measuring Tourist Service Satisfaction at Destination (A Case Study: Cox’s Bazar Sea Beach, Bangladesh), American Journal of Tourism Management, Vol.3, No.1, pp. 32-43.
30) Puh, Barbara. (2014) Destination Image and Tourism Satisfaction (The Case of a Mediterranean Destination), Mediterranean Journal of Social Sciences, Rome-Italy, Vol.5, No.13, pp.538-544
31) Song, Haiyan & Gang, li. & jasonl, chen. (2011) Assessing mainland chines tourists’ satisfaction with Hong Kong using tourist satisfaction index, International Journal of Tourism Research, Vol.13, No.1, pp. 82-96.
32) Tran phi, Hoang. & ha trong, quang. & nguyen, nguyen Phuong. (2016) factors affecting the decision of the selection of foreign tourists for A tourist destination (case study in da nang city, Vietnam), European Journal of Business and Social Sciences, Vol.4, No.10, pp.86 – 97.
33) Vajčnerová, Ida. & Žiaran, Pavel. & Ryglová, Kateřina. & Andráško, Ivan. (2014) Quality management of the tourist destination in the context of visitors satisfaction, Procedia Economics and Finance journal, Vol.12, pp.718-724.
34) Vetitnev, Alexandr. & Romanova, Galina. & Matushenko, Natalia. (2013) Factors Affecting Domestic Tourists DestInation Satisfacton (The Case of RussIa Resorts), World Applied Sciences Journal, Vol.22, No.8, pp.1162-1173.