1) آتشین بار، محمد (1388) تداوم هویت در منظر شهری، فصلنامه باغ نظر، سال6، شماره11، صص.56-45.
2) آذر کیش، محمد و افضلینیا، فرزانه (1393) برنامهریزی توسعه پایدار با تأکید بر عوامل هویت شهر، ششمین کنفرانس ملی برنامهریزی و مدیریت شهری با تأکید بر مؤلفههای شهر اسلامی، مشهد، شورای اسلامی شهر مشهد، صص. 18-1.
3) آیتی، حمید؛ خداکرمی، فائزه؛ ملایی، کامبیز؛ آفاق پور، آتوسا (1395) بررسی تأثیر عوامل کالبدی شهری بر توسعه گردشگری مذهبی (مطالعه موردی؛ شهر شیراز)، مطالعات شهر ایرانی اسلامی، دوره6، شماره23، صص.60-43.
4) ابراهیمزاده، عیسی؛ یاری، منیر؛ یاری، یاسمن (1392) شناسایی و اولویتبندی الزامات رضایتمندی گردشگری شهری با استفاده از مدل کانو مطالعه موردی: گردشگران شهر بروجرد، مجله آمایش جغرافیایی فضا، سال3، شماره9، صص.150-127.
5) احمدی، علیرضا؛ آجیلی، عبدالعظیم؛ فروزانی، معصومه؛ یزدان پناه، مسعود (1395) بررسی رابطه و میزان تأثیر عوامل مؤثر بر وفاداری گردشگران نسبت به مناطق گردشگری مطالعه موردی: شهرستانهای مسجدسلیمان،اندیکا و لالی، فصلنامه گردشگری و توسعه، دوره2، شماره2، صص.25-9.
6) اخوت، سیران و مولایی، صلاحالدین (1394) نقش و جایگاه گردشگری و مجموعههای گردشگری در هویتبخشی به شهر با رویکردی به شاخصهای گردشگری فرهنگی، دومین همایش ملی افقهای نوین در توانمندسازی و توسعه پایدار معماری، عمران، گردشگری، انرژی و محیطزیست شهری و روستایی، همدان، صص.10-1.
7) اردکانی، سعید؛ میرغفوری، سیدحبیبالله؛ برقی، شاهین (1389) شناسایی و اولویتبندی مؤلفههای مؤثر بر سطح رضایت گردشگران خارجی در شیراز با استفاده از تکنیکهای تحلیل عاملی و تصمیمگیری چند شاخصه، فصلنامه مطالعات گردشگری، دوره5، شماره13، صص.23-1.
8) اشپشت، یان (1395) گردشگری معماری، ترجمه لیلا وثوقی، چاپ اول، سمنان: انتشارات دانشگاه سمنان.
9) اشراقی، نسیم (1390) فضاهای مکث شهری، مجله علمی آبادی، شماره 18، صص. 8-6.
10) ایمانی خوشخو، محمدحسین و جاودانه، علی (1390) میزان رضایت گردشگران اروپایی از تجربه سفر به ایران، فصلنامه گردشگری و توسعه، دوره1، شماره1، صص.30-17.
11) بهزادفر، مصطفی (1390) هویت شهر (نگاهی به هویت شهر تهران)، چاپ سوم، تهران: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مؤسسه نشر شهر.
12) پورباقر، سمیه؛ دهش، سیما؛ خاکسار، فاطمه (1394) نقش هویتی مبلمان و المانهای شهری در پایداری کالبدی کلانشهرها، اولین کنفرانس علمی پژوهشی عمران، معماری و محیطزیست پایدار، صص.15-1.
13) تفنگچی، علی و السادات موسوی، شیما (1393) اثرسنجی المان شهری بر هویت و میزان گردشگری شهر، اولین همایش ملی توریسم و گردشگری سبز، همدان، انجمن ارزیابان محیطزیست هگمتانه، صص.13-1.
14) حسنی اصفهانی، مینو (1388) گردشگری نمادهای شهری، ماهنامه ایرانا، سال 5، شماره 28، صص.24-22.
15) خطیبی، سید محمدرضا (1392) تأثیر متقابل الگوهای رفتاری در احیای هویت محیط شهر (مطالعه موردی محدوده ورودی سنندج)، مجله هویت شهر، سال 7، شماره 13، صص.73-63.
16) دانشپور، عبدالهادی و شیری، الهام (1394) عناصر کالبدی کارکردی شکلدهنده به هویت بافتهای تاریخی شهر ایرانی اسلامی، فصلنامه نقشجهان، دوره 5، شماره 1، صص.25-17.
17) دانشور، محمد (1389)، از قلعه دختر تا دقیانوس، چاپ سوم، کرمان: مرکز کرمان شناسی.
18) زیاری، کرامت الله؛ اشنویی، امیر؛ مولایی قلیچی، محمد (1393) سنجش رضایت گردشگران از کیفیت خدمات هتلداری با استفاده از شاخص CSM مطالعه موردی: کلانشهر شیراز،گردشگری شهری، دوره 1، شماره 1، صص.15-1.
19) زینلی قطبآبادی، امینه (1394)، شناسایی نقش مؤلفههای طبیعی در ایجاد هویت شهری (نمونه موردی: شهربابک)، دو فصلنامه پژوهشهای منظر شهر، سال 2، شماره 4، صص.18-7.
20) سرور، هوشنگ؛ کاشانی اصل، امیر؛ ساریخان بیگلو، مهدی (1393) بررسی تأثیر نمادها و نشانههای شهری در توسعه گردشگری (مطالعه موردی: شهر تبریز)، مجله برنامهریزی و توسعه گردشگری، سال 3، شماره 11، صص.140-118.
21) شربتیان، محمدحسن (1390) تأملی بر گردشگری شهری در ایران و ارائه راهکارهایی در جهت توسعه پایدار این صنعت شهری، اولین همایش بینالمللی مدیریت گردشگری و توسعه پایدار، مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، صص. 19-1.
22) صداقتی، عاطفه و شهلا درتومی (1394) بررسی مؤلفههای فرهنگی هویت شهر در توسعه پایدار شهری نمونه موردی: شهر بجنورد، سومین کنگره بینالمللی عمران، معماری و توسعه شهری، تهران، دانشگاه شهید بهشتی، صص.15-1.
23) عاملی، سید سعید رضا؛ اخوان منیژه (1391) بازنمایی عناصر هویتبخش شهری در سفرنامهها (مطالعه مقایسهای تهران و شهرستانهای استان تهران)، فصلنامه مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، دوره 1، شماره 4، صص.100-78.
24) غراب، ناصرالدین (1390) هویت شهری، چاپ اول، تهران، انتشارات: وزارت کشور، مرکز مطالعات و برنامهریزی.
25) غضنفر پور، حسین و علیمرادی، معصومه (1391) نگرشی بر ساختار فضایی بافت قدیم شهر کرمان، مجله مطالعات ایرانی، دوره 11، شماره 22، صص.194-171.
26) غفاری، محمد؛ رضایی دولتآبادی، حسین؛ دهقانی اناری، فرشید (1393) تحلیل عوامل مؤثر بر وفاداری گردشگران به مقاصد گردشگری (موردمطالعه: گردشگران خارجی سفرکرده به شهر اصفهان)، مدیریت فرهنگسازمانی، دوره 12، شماره 3، صص. 568-551.
27) فرجامی، محمدرضا (1382) عوامل اثرگذار بر هویت شهری مطالعه موردی: شهر شیراز تا پایان دوران زندیه، پایاننامه کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامهریزی شهری، دانشگاه شیراز.
28) فکوهی، ناصر و اوحدی، یاسمن (1391) هویت و فضای عمومی در شهر (مطالعه دختران دانشجو در شهرستان رفسنجان)، مجله مطالعات اجتماعی ایران، دوره 6، شماره 1، صص.78-58.
29) کیانی، اکبر؛ سالاری سردری، فرضعلی؛ افراسیابی راد، محمدصادق (1388) بررسی هویتبخشی شهر فیروزآباد در بهسازی و نوسازی بافت تاریخی شهر گور، فصلنامه جغرافیایی آمایش، دوره 2، شماره 6، صص.138-120.
30) لطفی، صدیقه و محمدی، عبدالحمید (1391) بررسی ارتباط نمادهای شهری با هویت شهر (مطالعه موردی: شهر گنبدکاووس)، فصلنامه جغرافیا (برنامهریزی منطقهای)، سال 2، شماره 2، صص.61-70.
31) مبهوت، محمدرضا؛ منتظری، زهرا؛ طوسیان، حدیثه (1392) تأثیرگذاری المانهای شهری بر هویت فضای شهری، همایش ملی معماری، شهرسازی و توسعه پایدار با محوریت از معماری بومی تا شهر پایدار، مشهد، موسسه آموزش عالی خاوران صص. 13-1.
32) محمدی، جمال؛ بخشی، ابوذر؛ آقایی، لیلا (1392) شناخت هویت کالبدی و فضایی بافت تاریخی شهرها (مطالعه موردی: محله فهادان شهر یزد)، اولین همایش ملی معماری، مرمت، شهرسازی و محیطزیست پایدار، صص.22-1.
33) مرکز آمار ایران (1395)، نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن شهرستان کرمان.
34) مشبکی اصفهانی، محمدرضا (1392) نقش محله محوری در ارتقاء هویت شهری، مطالعه موردی ناحیه 7 منطقه دو تهران، پایاننامه، به راهنمایی رضا تاجفر، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
35) موثقی، رامین و آیرملو، سحر (1385) عناصر هویت فرهنگی در شهر، اولین همایش بینالمللی شهر برتر همدان، صص. 9-1.
36) موحد، علی؛ امانپور، سعید؛ نادری، کاوه (1390) بازاریابی گردشگری شهری بر اساس برند یابی با مدل فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) (مطالعه موردی: شهر کرمانشاه)، مجله برنامهریزی فضایی، سال 1، شماره 3، صص.36-17.
37) نصر، طاهره (1395) جایگاه نشانهشناسی شهر ایرانی در گردشگری در راستای آیندهپژوهی برنامهریزی شهری و توسعه پایدار، فصلنامه برنامهریزی منطقهای، سال 6، شماره 24، صص.200-189.
38) نظری، سلدا و رضا بیگی ثانی، راضیه (1390) میدان فضایی برای بروز تعاملات اجتماعی و راهکارهای طراحی آن، سومین همایش ملی عمران شهری، سنندج، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، صص. 8-1.
39) وثوقی، لیلا و خانی، فضیله (1395) مروری بر رویکردها و مدلهای برنامهریزی توسعه گردشگری، چاپ اول، تهران: انتشارات مهکامه.
40) هزارجریبی، جعفر؛ نجفی، ملک محمد (1389) اعتماد اجتماعی و توسعه گردشگری، مطالعات و پژوهشهای شهری و منطقهای، سال 2، شماره 7، صص.70-53.
41) همتی، رضا و زهرانی، داوود (1393) بررسی عوامل مؤثر بر رضایتمندی و وفاداری گردشگران خارجی به اصفهان بهمثابه برند گردشگری، فصلنامه برنامهریزی و توسعه گردشگری، سال 3، شماره 10، صص.204-182.
42) André, Marien. (2011) Tourism and identity, Lecturer in Applied Economics at the University of Barcelona, Centre Maurits Coppitere, Brussels Conference paper, pp.1-16.
43) Bernardo, Fátima, Almeida, Joana & Martins, Catarina. (2016) Urban identity and tourism: different looks, one single place, Urban Design and Planning, Proceedings of the Institution of Civil Engineers, Vol.170, No.5, pp.1-12.
44) Caneen, Jeffery M. (2014) Tourism and Cultural Identity: The Case of the Polynesian Cultural, Journal Athens Journal of Tourism,Vol.1, No.2, pp.1-20.
45) Chen, Ching-Fu & Phou, Sambath. (2013) A closer look at destination: Image, Personality, relationship and Loyalty, Tourism Management, Vol.36, pp. 269-278.
46) James, Paul. (2015) Despite the terrors of typologies: the importance of understanding categories of difference and identity, interventions, International Journal of Postcolonial Studies, Vol.17, No.2, pp.174-195.
47) King, Brian E.M. & Jago, Leo. (2003) Urban tourism development and major events in Australia, Centre for Hospitality and Tourism Research Victoria University.
48) Öngül, Zehra. (2012) Analysing the City Identity of Nicosia from a Historical Perspective: External Effects, Solutions Proposed, Procedia - Social and Behavioral Sciences, Vol.35, pp.284 – 292.
49) Urošević, Nataša. (2012) Cultural Identity & Cultural tourism Between the Local & the Global, Singidunum journal, Vol.9, No.1, pp.67-76.
50) Wang, Suosheng & Chen, Joseph. (2015) The influence of place identity on perceived tourism impacts, Annals of Tourism Research, Vol.52, pp.16–28.
51) Yoon, Yooshik & uysal, muzaffer. (2005) An examination of the effects of motivation and satisfaction on destination loyalty: a structural model, Tourism management, Vol.26, No.1, pp.45-56.
52) Ypeij, Annelou. (2012) The Intersection of Gender and Ethnic Identities in the Cuzco–Machu Picchu Tourism Industry, Sácamefotos, Tour Guides, and Women Weavers, Latin American Perspectives, Vol.3, No.6, pp.17-35.