1) بیکی، پریسا و تردست، زهرا (1397) ارزیابی کیفیت اجزای مقاصد گردشگری شهری از جنبه مدیریت مقصد (مطالعه موردی: شهر توس، خراسان رضوی)، نشریه گردشگری شهری، بهار 1397، دوره 5، شماره 1، صص.68-53.
2) خاماچی، بهروز (1389) شهر من تبریز، چاپ اول، تبریز: انتشارات ندای شمس.
3) دفتر آمار و اطلاعات معاونت برنامهریزی استانداری آذربایجان شرقی (1392) نتایج تفصیلی سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۰ شهرستان تبریز، استانداری آذربایجان شرقی، صص. 1-554.
4) زیاری، کرامت الله؛ جمالی، کیوان؛ صادقی، فرشید (1396) ارائه الگوی توسعه پایدار گردشگری شهری (نمونه موردی: شهر لاهیجان)، نشریه گردشگری شهری، زمستان 1396، دوره 4، شماره 4، صص.71-55.
5) شفیعی، زاهد؛ فرخیان، فیروزه؛ میرقدر، لیلا (1393) اصفهان بهعنوان شهر خلاق صنایعدستی با رویکرد توسعه گردشگری، فصلنامه جغرافیا، زمستان 1394، شماره 43، صص. 277-251.
6) قورچی، مرتضی؛ رحیمی، محمد؛ مرد علی، محمد؛ داها، الهام؛ فلاحزاده، عبدالرسول (1392) شهر خلاق (مبانی نظری و شاخصها)، مرکز مطالعات و برنامهریزی شهر تهران، تابستان 1392، شماره 196، صص. 36-9.
7) Campbell, Catorina. (2010) Creative Tourism Providing a Competitive Edge, Publisher: Visit Britain.
8) Cueto-Pedrotti, Florencia. (2012) Concept Design_An Innovative Approach to Learning: the Case of Saint James’s Way as a Playground for Meaningful Learning Experiences, Journal of Tourism Consumption and Practice, Vol.4, pp.25-40.
9) Den Dekker, Teun. & Tabbers, Marcel. (2012) From Creative Crowds to Creative Tourism: A Search for Creative Tourism in Small and Medium Sized Cities, Journal of Tourism Consumption and Practice, Vol.4, No.2, pp.129-142.
10) Florida, Richards. (2002) the Rise of the Creative Class, and How It Is Transforming Work, Leisure, Community and Everyday Life, Publisher New York Times.
11) Gordin, Valery. & Matetskaya, Marina. (2012) Creative Tourism in Saint Petersburg: the State of the Art, Journal of Tourism Consumption and Practice, Vol.4, No.2, pp.55-68.
12) Hull, John S. & Sassenberg, Ulrike. (2012) Creating New Cultural Visitor Experiences on Islands: Challenges and Opportunities, Journal of Tourism Consumption and Practice, Vol.4, No.26, pp.91-110.
13) Kunzmann, Klaus. (2004) Culture, Creativity and Spatial Planning, Town planning review, Vol.75, No.4, pp.383-404.
14) Landry, Charles. & Hyams, Jonathan. (2012) the Creative City Index: Measuring the Pulse of the City, Publisher Comedia.
15) Raymond, Crispin. (2007) Creative Tourism New Zealand: The Practical Challenges of Developing Creative Tourism, Tourism, creativity and development, Vol.37, pp.145-157.
16) Richards, Greg. (1999) Culture, Crafts and Tourism: A Vital Relationship, Developing and Marketing Crafts Tourism Journal, pp.10-37.
17) Richards, Greg. (2000) World Culture and Heritage and Tourism, Tourism Recreation Research, Vol.25, No.1, pp.9-18.
18) Richards, Greg. (2011) Tourism Development Trajectories: From Culture to Creativity?, Tourism & Management Studies, Vol.6, pp.9-15.
19) Sasaki, Masayuki. (2010) Urban Regeneration Through Cultural Creativity and Social Inclusion: Rethinking Creative City Theory Through a Japanese Case Study, Cities, No.27, pp.S3-S9.
20) Tan, Siow-Kian. & Kung, Shiann-Far. & Luh, Ding-Bang. (2013) A Model of Creative Experience in Creative Tourism, Annals of Tourism Research, Vol.41, pp. 153-174.
21) Turok, Ivan. (2009) The Distinctive City: Pitfalls in the Pursuit of Differential Advantage, Environment and Planning A, Vol.4, No.1, pp.13-30.
22) United Nations Department of Economic. (2010) United Nations E-Government Survey 2010: Leveraging e-government at a time of financial and economic crisis, Publisher United Nations.