1) اصفهانی، نوشین (1387) تحلیل عوامل مؤثر بر توسعه صنعت جهانگردی ورزشی داخلی و خارجی و ارائه مدل برنامهریزی استراتژیک، رساله دکتری، رشته مدیریت ورزشی، دانشکده تربیتبدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران.
2) پارسیان، علی و اعرابی، سید محمد (1390) جهانگردی در چشماندازی جامع، ترجمه ویرایش. مؤلف: چاک گی، و ادواردو فایوسولا، چاپ هفتم، تهران: انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی.
3) جلیلوند، جمشید و جلیلوند، رضا (1392) بررسی نقش گردشگری ورزشی در توسعه گردشگری شهر چابهار، اولین همایش ملی مدیریت گردشگری، طبیعتگردی و جغرافیا، همدان.
4) چقاجردی، ایمان؛ فیضاللهی، غلامعلی؛ و شجاعی اصفهانینژاد، احسان (1393) شناسایی عوامل تأثیرگذار در توسعه گردشگری ورزشی با استفاده از مدل SWOT (مطالعه موردی: زورخانههای شهر اصفهان)، فصلنامه جغرافیایی فضای گردشگری، دوره 3، شماره 10، صص.38-25.
5) رحمانی، بیژن و جورابی، اصغر (1390) آسیبشناسی توسعه گردشگری شهرستان نهاوند، فصلنامه فضای گردشگری، سال 3، شماره 9، صص.35-17.
6) رضوانی، محمدرضا (1394) توسعه گردشگری روستایی (با رویکرد گردشگری پایدار)»، مؤسسه چاپ و انتشارات دانشگاه تهران، چاپ سوم، 400 صفحه.
7) رمضانی، بهمن و فروغی، پریسا (1388)، «شناخت پتانسیل اقلیمی توریسم ورزشی در نوار ساحلی انزلی، فصلنامه جغرافیا و مطالعات محیطی، سال 1، شماره 2، صص.91-87.
8) ساکی، لیلا (1388) بررسی توانمندیهای فضایی شهرستان نهاوند در توسعه گردشگری، پایاننامه کارشناسی ارشد، جغرافیا و برنامهریزی شهری، به راهنمایی جمال محمدی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه اصفهان.
9) عسگری، رسول (1385) بررسی نقش توانمندیهای استان تهران در توریسم ورزشی کشور، پایاننامه کارشناسی ارشد، جغرافیا و برنامهریزی شهری، دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات.
10) عمرانی، علی (1393) جغرافیای گردشگری نهاوند: امکانسنجی توانمندیهای گردشگری شهرستان نهاوند (با استفاده از مدل SWOT)، تهران: انتشارات شهر ما.
11) فلاحی، احمد؛ حسنی، احسان؛ کروبی، مهدی (1392) بررسی جاذبههای طبیعی مؤثر بر توسعه گردشگری ورزشی استان کردستان، مطالعات مدیریت ورزشی، دوره5، شماره 17، صص.174-159.
12) قیامی راد، امیر و محرمزاده، مهرداد (1387) بررسی تطبیقی نقش عوامل مؤثر بر توسعه گردشگری ورزشی از دیدگاه مدیران و دستاندرکاران ورزش ایران و استرالیا، نشریه حرکت، دوره35، شماره 35، صص.115-99.
13) محلاتی، صلاحالدین (1380) درآمدی بر جهانگردی، چاپ اول، تهران: انتشارات دانشگاه شهید بهشتی.
14) محمودی یکتا، مهدی (1387) شناسایی عوامل جذبکننده و بازدارنده گردشگران ورزش فعال در ایران، پایاننامه کارشناسی ارشد، رشته تربیتبدنی، به راهنمایی محمد سلطان حسینی، دانشکده تربیتبدنی و علوم ورزشی، دانشگاه اصفهان.
15) معین فرد، محمدرضا (1387) وضعیت صنعت گردشگری ورزشی در ایران و ارائه الگوی توسعه آن، رساله دکتری، دانشکده تربیتبدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تربیتمعلم تهران.
16) Brent, W. Ritchie. & Daryl, Adair. (2004) Sport Tourism: Interrelationships, Impacts and Issues by Brent W. Ritchie and Daryl Adair (eds), Channel View Publications, Clevedon, pp. 302.
17) Gibson, Heather, J. (1998) Active sport tourism: who participates? Department of Recreation, Parks and Tourism, University of Florida, Gainesville, USA, Leisure Studies, Vol.17, No.2, pp.155-170.
18) Ross, Stephen, D. (2001) DEVELOPING SPORTS TOURISM, And Guide for Destination Marketers and Sports Events Planners, Illinois University: National Laboratory for Tourism and Ecommerce, pp. 225.
19) Westerbeek, H. M. (2001). Marketing across cultures: an investigation into place, PhD thesis, Deakin University, Melborn, Australia, pp. 148.
20) World Tourism Organization, (1999) Tourism: 2020 Vision, Executive Summary, Madrid: World Tourism Organization, pp. 51.
21) Yamaguchi, Y. (2002) Sport tourism, sport volunteer and sport for all, Journal of Asian sport for all. Vol.1, pp.29-36
22) Yusof, A. & Fauzee, M. & Shah, P. & Geok, S. (2009) Exploring small –scale sport event tourism in Malaysia, Resesarch Journal of International Studies, Vol.9, No.1, pp.47- 56.