1) تقدیسی، احمد، تقوایی، مسعود و پیری، سیامک (1391) تحلیلی به نگرش جامعه میزبان نسبت به اثرات اجتماعی و فرهنگی شهرستان دالاهو، فصلنامه برنامهریزی فضایی، تابستان 1391، سال 2، شماره اول، صص 121-140.
2) علیقلیزاده فیروزجایی، ناصر، قدمی، مصطفی و رمضان زاد لسبوئی، مهدی (1388) نگرش و گرایش جامعه میزبان به توسعه گردشگری در نواحی روستایی (مطالعه موردی: دهستان گلیجان، شهرستان تنکابن)، پژوهشهای جغرافیای انسانی، بهار 1388، شماره 71، صص 35-48.
3) علیقلیزاده فیروزجایی، ناصر و رمضانزادلسبوئی، مهدی (1393) سنجش نگرش و گرایش جامعه میزبان در توسعه گردشگری در نواحی روستایی مناطق بیابانی و کویری (مطالعه موردی: نواحی روستایی شهرستان خور و بیابانک)، فصلنامه مطالعات جغرافیایی مناطق خشک، زمستان 1393، سال 5، شماره 18، صص 37-53.
4) علیقلیزاده فیروزجایی، ناصر، قدمی، مصطفی و رمضان زاد لسبوئی، مهدی (1389) نگرش و گرایش جامعه میزبان به توسعه گردشگری در نواحی روستایی (مطالعه موردی: دهستان گلیجان، شهرستان تنکابن)، پژوهشهای جغرافیای انسانی، بهار 1389، شماره 71، صص 35-48.
5) فراهانی، حسین و منوچهری، سوران (1394) شناسایی موانع و مشکلات توسعه گردشگری در نواحی روستایی هدف گردشگری غرب شهرستان مریوان، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی روستایی، بهار 1394، سال 4، شماره 1، صص 161-172.
6) محسنین، شهریار و اسفیدانی، محمدرحیم (1393) معادلات ساختاری مبتنی بر رویکرد حداقل مربعات جزئی به کمک نرمافزار smart-PLS، چاپ اول، تهران: انتشارات کتاب مهربان.
7) مقدسین، مریم و فلسفینژاد، محمدرضا (1391) کاربرد مدلهای معادلات ساختاری در برآورد اعتبار و روایی آزمونهای روانشناختی و بررسی اعتبار و روایی و پایایی سازه پرسشنامه تشخیصی ADHD بزرگسالان (CAARS-S:SV)، فصلنامه اندازهگیری تربیتی، زمستان 1391، شماره 10، سال 3، صص 104-137.
8) سایت میراث فرهنگی و گردشگری استان آذربایجان شرقی، 1395 (http://www.eachto.ir).
9) Andriotis, Konstantinos. & Vaughan, Roger. (2003) Urban Residents’ Attitudes Toward Tourism Development: the Case of Crete, Journal of Travel Research, Vol. 42, No. 2, pp. 172–185
10) Assante, Lisa Marie., Wen, Hsing Ivan. & Lottig, Kimberly. (2014) An Empirical Assessment of Residents’ Attitudes for Sustainable Tourism Development: A Case Study of O‘Ahu, Hawai‘I, Journal of Sustainability and Green Business, Vol. 19, pp. 1-27.
11) Ayob, Norazirah. and Kichin, Sherrymina. (2016) Residents’ Perception as Key Input to Destination Image Formation for Rural Tourism, International Journal of Service Management and Sustainability, Vol. 1, No. 1, pp. 48-57.
12) Beerli, Asunciòn. & Martin, Josefa. (2004) Factors Influencing Destination Image, Annals of Tourism Research, Vol. 31, No. 3, pp. 657–681.
13) Diez Pisonero, Roberto. (2013) Brand City and Geo Marketing: How to Promote A Destination in the Global Tourist Competition, International Journal of Humanities and Social Science, Vol. 3, No. 14, pp. 103-113.
14) Fernanez, José Antonio Folgado., Oliveria Duarte, Paulo Alexandre. & Hernandz, José Manuel. (2015) Assessing the Differentiated Contribution of City Resources to City Brand Image, Tourism and Management Studies, Vol. 11, No. 1, pp. 77-83.
15) Haenlein, Michael. & Kaplan, Andreas. (2004) A Beginner’s Guide to Partial Least Squares Analysis, Understanding Statistics, Vol. 3, No. 4, pp. 283–297.
16) Jaafar, Mastura., Ismail, Safura. & Rasoolimanesh, Mostafa. (2015) Perceived Social Effects of Tourism Development: A Case Study of Kinabalu National Park, Theoretical and Empirical Researches in Urban Management, Vol. 10, No. 2, pp. 5- 20.
17) Kim, Kyungmi. (2002) The Effects of Tourism Impacts upon Quality of Life of Residents in the Community, Dissertation Submitted to The Faculty of The Virginia Polytechnic Instituted and State. University in Partial Fulfillment of The Requirements for There Degree of Doctor of Philosophy.
18) Ko, Dong Wan. & Stewart, William (2002) A Structural Equation Model of Residents’ Attitudes for Tourism Development, Tourism Management, Vol. 23, pp. 521-530.
19) Lepp, Andrew. (2007) Residents’ Attitudes towards Tourism in Bigodi Village, Uganda, Tourism Management, Vol. 28, pp. 876-885.
20) Prayag, Girish., Hosany, Sameer., Nunkoo, Robin. & Alders, Taila. (2013) London Residents’ Support for the 2012 Olympic Games: the Mediating Effect of Overall Attitude, Tourism Management, Vol. 36, pp. 629-640.
21) Qu, Hailin., Kim, Lisa. & Im, Holly Hyunjung. (2011) A Model of Destination Branding: Integrating the Concepts of The Branding and Destination Image, Tourism Management, Vol. 32, pp. 465-476.
22) Rajesh, Raj. (2013) Impact of Tourist Perceptions, Destination Image and Tourist Satisfaction on Destination Loyalty: A Conceptual Model. Revista de Turismo y Patrimonio Cultural, Vol. 11, No. 3, pp. 67-78.
23) Ramkissoon, Haywantee., and Nunkoo, Robin. (2011) City Image and Perceived Tourism Impact: Evidence from Port Louis, Mauritius, International Journal of Hospitality and Tourism Administration, Vol. 12, No. 2, pp. 123-143.
24) Schofield, Peter. (2011) City Resident Attitudes to Proposed Tourism Development and Its Impacts on the Community, International Journal of Tourism Research, Vol. 13, pp. 218–233.
25) Segota, Tina., Mihalic, Tanja. & Kuscir, Kir Kuščer. (2016) the Impact of Residents' Informed Ness and Involvement on Their Perceptions of Tourism Impacts: the Case of Bled, Journal of Destination Marketing & Management, No. 2, PP. 1-11.
26) Sinnoor, Ganapati. & Agadi, Ramesh. (2015) Residents‟ Perceptions of A Tourist Destination: an Empirical Study of Hyderabad Karnataka Region, African Journal of Hospitality, Tourism and Leisure, Vol. 4, No. 2 , pp. 1-22.
27) Stylidis, Dimitrios., Biran, Avital., Sit, Jason., & Szivas, Edith. (2014) Residents' Support for Tourism Development: The Role of Residents' Place Image and Perceived Tourism Impacts, Tourism Management, Vol. 45, No. 1, pp. 260-274.
28) Stylidis, Dimitrios., Sit, Jason. & Biran, Avital. (2016) an Exploratory Study of Residents’ Perception of Place Image: the Case of Kavala, Journal of Travel Research, Vol. 55, No. 5, pp. 660-674.
29) Zadel, Zrinka., Ivancic, Ivana. & Cevapovic, Ines. (2014) Residents’ Attitudes towards Tourism Potential of Small Rural City of Pozega, Tourism and Hospitality Industry, Congress Proceedings Trends in Tourism and Hospitality Industry, pp. 174-188.