1) حافظی، احمد؛ حافظی، اکرم؛ اسماعیلی، حسین (1395) ارائه مدل ملی پیشنهادی شاخص رضایت مشتری، همایش ملی پژوهشهای مدیریت و علوم انسانی در ایران، خرداد 1395، تهران، صص. 23-1
2) رحیم نیا، فریبرز و باقری، صدیقه (1392) ارائه مدلی بهمنظور بررسی تأثیر کیفیت خدمات، ارزش درک شده و تصویر شرکت بر وفاداری مشتری با در نظر گرفتن نقش میانجی رضایت مشتری و نقش تعدیلگر هزینه جابجایی، مجموعه مقالات دومین کنفرانس بینالمللی مدیریت، کارآفرینی و توسعه اقتصادی، شهریور 1392، قم، صص. 601-589.
3) رحیم نیا، فریبرز؛ هرندی، عطا اله؛ فاطمی، سیده زهرا (1391) تأثیر کیفیت رابطه با مشتری بر کیفیت ادراکشده و وفاداری مشتریان موردمطالعه: هتلهای پنج ستاره کلانشهر مشهد، پژوهشهای مدیریت عمومی، پاییز 1391، سال 5، شماره 17، صص.101-83.
4) زرقانی، سید هادی؛ خوارزمی، امید علی؛ جوهری، لیلا (1394) ارزیابی شاخصهای فضایی کالبدی شهر مشهد در راستای تبدیل شدن به شهر دوستدار سالمند، جغرافیا و آمایش شهری، تابستان 1394، سال5، شماره 15، صص.177-196.
5) شهرداری مشهد معاونت برنامهریزی و توسعه (1394) خلاصه پژوهشهای صورت گرفته در خصوص آمار زائران و مسافران مشهد مقدس.
6) شیرخدایی، میثم؛ علیزاده ثانی، محسن؛ آملی دیوا، فهیمه (1395) بررسی تأثیر تصویر مقصد بر رضایت و مقاصد رفتاری در گردشگری سلامت (موردمطالعه: آبگرم معدنی لاویج)، مجله برنامهریزی و توسعه گردشگری، تابستان1395، سال5، شماره 17، صص.145-128.
7) صدقی، عباس؛ سیدجوادین، سید رضا؛ مطلبی، داود؛ حسینی، سید جابر؛ یزدانی، حمیدرضا (1388) بررسی مقایسهای مدلهای شاخص رضایت مشتری و ارائه مدلی برای سنجش رضایت مؤدیان مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، نشریه مدیریت بازرگانی، بهار و تابستان 1388، دوره1، شماره2، صص.118-101.
8) عابدی، حسین و قلیچ خانی، محمدحسن (1395) تأثیر بازاریابی تجربی، تصویر مقصد و تصویر شرکت بر رضایتمندی مشتریان هتلها (مطالعه موردی: هتلهای چهار و پنج ستاره پارسیان تهران)، مدیریت بازرگانی، بهار 1395، دورة 8، شمارة 1، صص. 183-204.
9) غفاری، محمد؛ رضایی دولتآبادی، حسین؛ دهقانی اناری، فرشید (1393) تحلیل عوامل مؤثر بر وفاداری گردشگران به مقاصد گردشگری موردمطالعه : گردشگران خارجی سفرکرده به شهر اصفهان، نشریه مدیریت فرهنگ سازمانی، پاییز 1393، دورة12، شماره3، صص.568-551.
10) ملکی، آناهیتا و دارابی، ماهان (1387) روشهای مختلف اندازهگیری رضایت مشتری، ماهنامه مهندسی خودرو و صنایع وابسته، آذر و دی 1387، سال1، شماره3، صص.32-27.
11) نعمتی، داریوش و آقابخشی، حبیب (1392) تهران شهر دوستدار سالمند، گامهای آغازین تحقق نخستین پایتخت سالمندی جهان (به مناسبت سال سالمندی)، فصلنامه پژوهش اجتماعی، بهار 1392، سال6، شماره18، صص.44-15.
12) Askariazad, mohammadhossein. & Babakhani, nazila. (2015( An application of European customer satisfaction index (ECSI) in business to business (B2B) context, Journal of Business & Industrial Marketing, Vol.30, No.1, pp.1– 35.
13) Ball, Dwayne. & Coelho, Pedro Simões. & Machás, Alexandra. (2004) The role of communication and trust in explaining customer loyalty: An extension to the ECSI model, European Journal of Marketing, Vol.38, No.9, pp.1272 – 1293.
14) Buffel, Tine. & McGarry, Paul. & Phillipson, Chris. & De Donder, Liesbeth. & Dury, Sarah. De Witte, Nico. & Smetcoren, An-Sofie. & Verté, Dominique. (2014) Developing Age-Friendly Cities: Case Studies from Brussels and Manchester and Implications for Policy and Practice, Developing Age-Friendly Cities, Vol.26, No.1-2, pp.52-72.
15) Buffel, Tine. Phillipson, Chris, & scharf,Thomas. (2012) Ageing in urban environments: Developing ‘age-friendly’ cities, Critical Social Policy, Vol 32, No 4, pp. 597–617.
16) Camacho, María-Ángeles Revilla, Silva, Francisco-José Cossío, Florencio, & Beatriz Palacios. (2017) Corporate Responsibility under the ECSI model: An application in thehotel sector, European Research on Management and Business Economics, Vol 23, No.1, pp. 23–32.
17) Chen, Chung-Hao. (2009) Development of a Model to Measure Customer Satisfaction with International Tourist Hotels in Taiwan, Texas Tech University.
18) Chia, Christina Geng-Qing, & Qu, Hailin. (2008) Examining the structural relationships of destination image, tourist satisfaction and destination loyalty: An integrated approach,Tourism Management, Vol 29, No.4, pp. 624–636.
19) Chitty, Bill. & Ward, Steven. & Chua, Christina. (2007) An application of the ECSI modelas a predictor of satisfaction and loyalty for backpacker hostels, Marketing Intelligence & Planning, Vol 25, No.6, pp. 563-580.
20) Chiu, Weisheng & Philip, Shiheng- Zeng. & Cheng, Shao-tung. (2016) The influence of destination image and tourist satisfaction on tourist loyalty: a case study of Chinese tourists in Korea. International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research, Vol.10, No.2, pp. 1-24.
21) Dann, Graham M.S. (2002). Senior Tourism and Quality of Life, Journal of Hospitality & Leisure Marketing, Vol 9, No.1/2, pp. 5-19.
22) Dellamora, Michelle. (2014) How Age Friendly is This City? Strategies for Assessing Age-Friendliness, Electronic Thesis and Dissertation Repository, The University of Western Ontario.
23) Faullant, Rita. & Matzler, Kurt. & Fuller, Johann. (2008) The impact of satisfaction and image on loyalty: the case ofalpine ski resorts, Managing Service Quality, Vol. 18, No.2, pp.163-178.
24) Ghanian, Mansour. & Ghoochani, Omid.M. & Crotts, John.C. (2014) An application of European Performance Satisfaction Index towards rural tourism: The case of western irantourism, Management Perspectives, Vol 11, pp. 77–82.
25) Lai, Fujun. & Griffin, Mitch. & Babin, Barry.J. (2009) How quality, value, image, and satisfaction create loyalty at a Chinese telecom, Journal of Business Research, Vol.62, No.10, pp.980–986.
26) Lobato, lucio herna´ ndez. & magdalena, maria. & radilla, solis. & tena, miguel angel moliner. & garci´a, javier sa´ nchez. (2006) Tourism Destination Image, Satisfaction and Loyalty: A Study in Ixtapa-Zihuatanejo, Mexico, Tourism Geographies, Vol.8, No.4, pp.343–358.
27) Munhurrun, P. & Ramseook, Seebaluck, V.N, & Naidoo, P. (2015) Examining the structural relationships of destination image, perceived value, tourist satisfaction and loyalty: case of Mauritius, Procedia - Social and Behavioral Sciences, Vol.175, pp. 252–259.
28) O’Loughlin, Christina. & Coenders, Germà. (2002) Application of the European Customer Satisfaction Index to Postal Services, Structural Equation Models versus Partial Least Squares, pp.1-28.
29) Omelan, Aneta. & podstawskia, Robert. & Raczkowski, Marek. (2016) Tourist Activity of Senior Citizens (60+) Residing in Urban and Rural Areas, Physical culture and sport studies and research, Vol.72, No.1, pp.51-65.
30) Ruzaa, Jacobo, Kim, Jung In, Leung, Ivan, Kam,Calvin, & Ng, Sandy.(2014) Sustainable, age-friendly cities: An evaluation framework and casestudy application on Palo Alto, California, Sustainable Cities and Society, Vol.14, pp.390- 396.
31) Valle, Patricia Oom do. & Silva, João Albino. & Mendes, Júlio. & Guerreiro, Manuela. (2006) Tourist Satisfaction and Destination Loyalty intention: A Structural and Categorical Analysis, Int. Journal of Business Science and Applied Management, Vol.1, No.1, pp.25-44.
32) World Health Organization (WHO). (2007) Global Age-Friendly Cities: A Guide, Geneva, Switzerland.
33) United Nations, Department of Economic and Social Affairs, Population Division. (2009) World Population Ageing, New York: United Nations Publication.
34) United Nations, Department of Economic and Social Affairs, Population Division. (2013) World Population Ageing, New York: United Nations Publication.
35) United Nations, Department of Economic and Social Affairs, Population Division. (2015) World Population Prospects: The 2015 Revision, Key Findings and Advance Tables.
36) Zamora, Flora. & Vieira, M. (2015) The Lived Experiences of the Oldest-Old usingcommunity Support and Health Services: A Missing Piece in Age-Friendly City Development, Electronic Thesis and Dissertation Repository, The University of Western Ontario.
37) Zsarnoczky, Martin. (2014) Silver tourism, Slovak University of Agriculture in Nitra, pp.556-563.