1) امیر فخریان، مصطفی و معینی، علیرضا (1396) بررسی عواملِ مؤثر در موفقیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در زمینه برگزاری تورهای داخلی در شهر مشهد، مجله آمایش جغرافیایی فضا، سال 7، شماره25، صص. 220-207
2) بوذری، سیما؛ خلیفه، ابراهیم؛ بابکی نژاد، مجتبی (1392) تبیین بازار بزرگ تهران در توسعه گردشگری، فصلنامه جغرافیایی سرزمین، سال 10، شماره 38، صص. 80- 63.
3) زالی، نادر و عطریان، فروغ (1395) تدوین سناریوهای توسعه گردشگری منطقهای بر اساس اصول آیندهپژوهی (موردمطالعه: استان همدان)، آمایش سرزمین، دوره هشتم، شماره اول، صص 131-107.
4) شیخزاده، ابراهیم (1394) مدلسازی عوامل مؤثر در بهبود کیفیت زندگی با تأکید بر تأثیرات توسعه صنعت گردشگری (موردمطالعه: شهر تهران)، مجله مطالعات توسعه اجتماعی ایران، سال 8، شماره 1، صص.65–51.
5) طاهری دمنه، محسن (1396) گفتاری پیرامون روش در آیندهپژوهی، وبسایت یادداشتهای یک آیندهپژوه (http://www.iranianfuturist.com/).
6) علیاکبری، اسماعیل؛ پوراحمد، احمد؛ جلالآبادی، لیلا (1397)، شناسایی پیشرانهای مؤثر بر وضعیت آینده گردشگری پایدار شهر کرمان با رویکرد آیندهپژوهی، فصلنامه گردشگری و توسعه، سال 7، شماره 1، صص.178-156.
7) غلامی، یونس و خلجی، نسترن (1396) تدوین اولویتبندی راهبردهای توسعه گردشگری با رویکرد پایداری (نمونه موردی: شهر کاشان)، گردشگری شهری، دوره ۴، شماره ۲، صص 30- 17.
8) فامیل نوروزی، حامد؛ شریفی، شهرام؛ شیدایی، آیلین (1394) ارزیابی گردشگری شهری با تأکید بر توسعه زیرساختهای گردشگری و رقابتپذیری شهری؛ مورد پژوهی: کلانشهر تهران، مدیریت شهری، دوره14، شماره ۳۹، صص.392 – 369.
9) فرجی راد، عبدالرضا و سید نصیری، ژاله (1388) جغرافیای گردشگری تهران و نقش شهرسازی و معماری در توسعه آن، فصلنامه جغرافیای انسانی، سال 2، شماره 1، صص.84 – 71.
10) قاضی نوری، سید سپهر؛ ثقفی، فاطمه؛ میرزایی، مریم (1395) آینده صنعت نرمافزار در ایران با رویکرد توسعه سناریو، مدیریت فناوری اطلاعات، دوره 8، شماره 4، صص.790 – 771.
11) نصراللهی، زهرا؛ جهانبازی، ندا؛ ناصری، طاهری (1393) استانهای کشور برحسب جاذبههای گردشگری، فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات مدیریت گردشگری، سال ، شماره 28، صص.17-3.
12) Agovino, Massimiliano. & Casaccia, Mariaconcetta. & Garofalo, Antonio. & Marchesano, Katia. (2017) Tourism and disability in Italy. Limits and opportunities, Tourism Management Perspectives, Vol.23, pp.58-67.
13) Armstrong, G.W.G. (1972) International tourism, coming or going: the methodological problems of forecasting, Futures, Vol.4, No.2, pp.115-125.
14) Buhalis, Dimitrios. & Costa, Carlos. (2006) Tourism Business Frontiers Consumers, Products and Industry, Butterworth Heinemann, Oxford.
15) Burkart, A. (1979) Inflation and energy: will they halt tourism growth? Tourism and the next decade, Futures, Vol.11, No.3, pp.258–259.
16) Butler, Richard. (2009) Tourism in the future: Cycles, waves or wheels?, Futures, Vol.41, No.6, pp.346–352.
17) Çiçek, Dönüş. & Zencir, Ebru. & Kozak, Nazmi. (2017) Women in Turkish tourism, Journal of Hospitality and Tourism Management, Vol.31, pp.228-234.
18) Cole, S. & Razak, V. (2009) Tourism as future, Futures, Vol.41, No.6, pp.335-345.
19) Hay, Brain. & Yeoman, Ian. (2005) Turning scenarios into a strategy map: our ambition for Scottish tourism, Journal of Vacation Marketing, Vol.11, No.1, pp.89-102.
20) Henderson, Isaac Levi. & Avis, Mark. & Tsui, Wai. & Hong, Kan. (2018) Testing discontinuous innovations in the tourism industry: The case of scenic airship services, Tourism Management, Vol.66, pp.167-179.
21) Koh, Winston T.H. (2007) Terrorism and its impact on economic growth and technological innovation, Technological Forecasting and Social Change, Vol.74, No.2, pp.129–138.
22) Lia, Kevin X. & Jin, Mengjie. & Shi, Wenming. (2017) Tourism as an important impetus to promoting economic growth: A critical review, Tourism Management Perspectives, Vol.13, No. 3, pp.1-12.
23) Marais, Milandrie. & Plessis, Engelinadu. & Saayman, Melville. (2017) A review on critical success factors in tourism, Journal of Hospitality and Tourism Management, Vol.13, pp.1-12.
24) Molitor, G. (2000) Emerging economic sectors in the third millennium: leisure time era begins to dominate US economy by 2015, Foresight, Vol.2, No.4, pp.425-428.
25) Pan, Steven. & Chon, Kayan. & Song, Haiyan. (2008) Visualizing tourism trends: a combination of ATLAS.ti and BiPlot, Journal of Travel Research, Vol.46, No.3, pp.339-48.
26) Postma, Albert. (2015) Investigating scenario planning – a European tourism perspective, Journal of Tourism Futures, Vol.1, No.1, pp.46 - 52.
27) Sanches-Pereira, Alessandro. & Onguglo Bonapas. & Pacine, Henrique. & Coelho, ST. & Gómez, Maria F. & Galindo, Teixeira. & Muwanga K, Muwanga. (2017) Fostering local sustainable development in Tanzania by enhancing linkages between tourism and small-scale agriculture, Journal of Cleaner Production, Vol.162, No.20, pp.1567 - 1581.
28) Shackleford, Peter. (1979) Planning for tourism: research needs in a growth industry, Futures, Vol.11, No.1, pp. 32-43.
29) Szpilko, Danuta. (2015) The Future of Tourism Development in the Podlaskie Voivodeship, Social and Behavioral Sciences, Vol.213, pp.977-984.
30) Varum, Celeste Amorim. & Melo, Carla. & Alvarenga, António. & Carvalho, Paulo Soeiro de. (2011) Scenarios and possible futures for hospitality and tourism, Foresight, Vol.13, No.1, pp. 19-35.
31) Yeoman, Ian. & McMahon-Beattie, Una. (2005) Developing a scenario planning process using a blank piece of paper, Tourism and Hospitality Research, Vol.5, No.3, pp.273-85.
32) Yeoman, Ian. & Lennon, John.J. & Black, lynn. (2005) Foot-and-mouth disease: a scenario of reoccurrence for Scotland’s tourism industry, Journal of Vacation Marketing, Vol.11, No.2, pp. 179-90.
33) Yeoman, Ian. (2012) 2050 – Tomorrow’s tourism. Bristol: Channel View Publications.