1) آقاجانی، معصومه و فراهانی فرد، سعید (1394) گردشگری مذهبی و عوامل مؤثر بر آن (مطالعه موردی ایران)، فصلنامه سیاستهای راهبردی و کلان، سال 3، شماره 9، صص. 66- 43.
2) اکبریان رونیزی، سعید رضا و خراسانی، محمدامین (1392) تحلیل تطبیقی نقش گردشگری مذهبی و طبیعتگردی در بهبود کیفیت زندگی ساکنان روستایی، مجله برنامهریزی و توسعه گردشگری، دوره 2، شماره4، صص. 158-143.
3) پاپلییزدی، محمدحسین و سقایی، مهدی (1389) گردشگری (ماهیت و مفاهیم)، چاپ اول، تهران: انتشارات سمت
4) پوراحمد، احمد (1378) دیدگاههای توسعه جهانگردی در نظام جمهوری اسلامی ایران، فصلنامه پژوهشهای جغرافیایی، شماره 38-37، ص38-27.
5) دانهکار، افشین و محمودی، بیتالله (1392) گردشگری طبیعت: معیارهای توسعه و طراحی، چاپ اول، تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی واحد تهران.
6) دهشیری، محمدرضا (1394) ارزیابی عوامل مؤثر بر توسعه گردشگری مذهبی در ایران، مجله برنامهریزی و توسعه گردشگری، سال 4، شماره 12، صص. 92-72.
7) سلطان مرادی، محمد (1390) روزنامه ایران، شماره 4930 به تاریخ 11/8/90، ص 14.
8) صوفیان، پریا (1392) نقش اماکن متبرکه مسیحیت، زرتشت و یهود در جذب گردشگر ایران، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
9) موسوی، میر نجف و سلطانی، ناصر (1393) تحلیلی بر نقش گردشگری مذهبی در توسعه شهری (مطالعه موردی: امامزاده جعفر یزد)، مجله پژوهش و برنامهریزی شهری، سال 5، شماره 18، صص. 94-77.
10) نادعلیپور، مریم (1391) آثار و برکات فرهنگی زیارت بقای متبرکه، مجموعه مقالات دومین همایش بینالمللی گردشگری دینی و توسعه فرهنگ زیارت، سازمان اوقات و امور خیریه استان گلستان.
11) نوری، محبوبه و سرابی، محمدحسین (1395) برنامهریزی راهبردی توسعه گردشگر مذهبی شهر شیراز، نشریه مطالعات نواحی شهری، سال 3، شماره 4، صص 1-22.
12) وراثی، حمیدرضا و حیدری، رسول (2010) نقش گردشگری اسلامی در همگرایی کشورهای اسلامی، چهارمین کنگره بینالمللی جغرافیدانان جهان اسلام، زاهدان.
13) Amin, M. (2013) Religious Tourism in Egypt: A Case Study Analysis,the American University in Cairo, School of Global Affairs and Public Policy. p.38.
14) Di Giovine, M.A. (2010) Religious Tourism as Material and Cultural Revitalization in Pietrelcina, Italy.
15) Kar, J. (2009) Religious Tourism: A Case Study of the GreatestReligious & Tourism Industry of Eastern India: Puri in Orissa, Social science research network.
16) Momeni, M. & Sarrafi, M. & Ghasemi-Khozani, M. (2008) The Structure and Function of Religious-Cultural Tourism and the Necessity of Integrate Managment in Mashhad Metropolis, Geography and Development Quarterly, Vol.6, No.11, pp.13-38.
17) Nolan, M. L. & Nolan, S. (1989) Christian Pilgrimage in Modern Western Europe, Chapel Hill: The University of North Carolina Press.
18) Omidvar, K. (2008) Effect tourist industry in renovation and improvement activities in historical. Vol.2, No.5, pp.21- 35.
19) Raj, R. & Morpeth, N. D. (2007) Religious Tourism and PilgrimageManagement, An international Perspective, CABI.
20) Rubio, Gil, A. & Javier de, C. (2008) Religious events as special interest tourism, A Spanish experience, Revista de Turismo y Patrimonio Cultural, Vol. 6, pp. 419-433.
21) Suleiman, J. & Mohamed, B. (2011) Factors Impact on Religious Tourism Market: The Case of the Palestinian Territories, International Journal of Business and Management, Vol.6, No.7, pp.254-260.