- سجاسی قیداری، حمدا..؛ صادقلو، طاهره؛ مهدوی، داوود (1393) تبیین نقش کیفیت محیطی مقصدهای گردشگری و روستایی در تقویت تصویر ذهنی گردشگران مطالعه موردی: روستاهای مقصد گردشگری بخش رودبار قصران، مجله برنامه ریزی و آمایش فضا، دوره19، شماره2، صص.88-61.
- شمس الدینی، علی؛ حاضری، صفیه؛ زینلی، بهرام؛ آربونی، زهرا (1396) سنجش میزان رضایتمندی گردشگران از محصول توریسم با استفاده از مدل HOLSAT مطالعه موردی: روستای کندوان، فصلنامه مطالعات برنامه ریزی سکونتگاه های انسانی، دوره12، شماره3، پاییز1396، صص.679-659.
- هزارجریبی، جعفر و نجفی، ملک محمد(1391) بررسی جامعه شناختی عوامل مؤثر بر توسعه گردشگری در ایران با رویکرد جذب گردشگران خارجی، جغرافیا و برنامه ریزی محیطی، سال23، شماره3، صص.146-133.
- زینلی، بهرام(1393) ارزیابی رضایت گردشگران از محصول گردشگری پارک ساحلی قروق با استفاده از مدل HOLSAT، پایان نامه کارشناسی ارشد، جغرافیا و برنامه ریزی گردشگری، به راهنمایی مریم بیاتی خطیبی، دانشکده جغرافیا، دانشگاه تبریز.
- پاپلی یزدی، محمدحسین و سقایی، مهدی(1385) گردشگری؛ ماهیت و مفاهیم، تهران : انتشارات سمت.
- کریمی علویجه، محمدرضا؛ احمدی؛محمدمهدی؛ نظری، مهسا(1394) بررسی اثرات ارزشهای سنتی و ارزش های اسلامی بر رضایت و وفاداری گردشگران خارجی شهر قم، فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری، سال10، شماره32، زمستان1394، صص.42-21.
- زیویار، فرزاد؛ ضیایی، محمد صادق؛ نرگسیان، جواد(1391) بررسی موامل موثر بر رضایت مشتریان با استفاده از مدل سرکوال، فصلنامه تحقیقات بازاریابی نوین، سال دوم، شماره3، پاییز1391، صص.186-173.
- احمدی، منیژه؛ خیراللهی، ارسطو؛ چراغی، مهدی(1396) ارزیابی عوامل مؤثر بر رضایتمندی گردشگران داخلی و خارجی مجموعه گردشگری بیستون، دوفصلنامه مطالعات اجتماعی گردشگری، سال 5، شماره 9، بهار و تابستان 1396، صص.216-191.
- سقایی، مهدی و علیزاده، سید دانا(1392) امکانسنجی محصول گردشری روستایی در شهرستان پاوه، فصلنامه فضای جغرافیایی، سال13، شماره 41، بهار1392، صص.20-1.
- کرمی، فریبا و زینلی، بهرام (1394) کیفیت محصول مقاصد گردشگری، رضایت گردشگر و آینده گردشگر (مطالعه موردی، پارک ائل گلی تبریز)، فصلنامه فضای جغرافیایی، سال15، شماره51، پاییز1394، صص.119-97.
- زینعلی، بهرام؛ کرمی، فریبا؛ امیرزاده، شهاب (1393) تأثیر کیفیت محصول مقصدهای گردشگری بر رضایت گردشگر مطالعه موردی : پارک ساحلی قروق، دوفصلنامه مطالعات گردشگری اجتماعی،دوره2، شماره4، پاییز و زمستان1393،صص.49-27.
- ضیایی، محمود و عباسپور، نیلوفر (1390) ارزیابی کیفیت محصول گردشگری شهری تهران از دید گردشگران درون مرزی، نشریه گردشگری و توسعه، دوره1، شماره1، زمستان1390، صص.96-76.
- کیاکجوری، داود و خلیلی صرافی، معصومه (1391) تمایل گردشگران صنعت جهانگردی مبتنی بر عوامل محصول و جمعیت شناختی، مطالعه موردی : نوشهر و چالوس، فصلنامه جغرافیا و مطالعات محیطی،دروه 1، شماره1، بهار1391، صص.31-19.
- سعید اردکانی، سعید؛ میرغفوری، سیدحبیبالله؛ برقی، شاهین (1389) شناسایی و اولویتبندی مؤلفههای مؤثر بر سطح رضایت گردشگران خارجی در شیراز با استفاده از تکنیکهای تحلیل عاملی و تصمیمگیری چند شاخصه، مطالعات گردشگری، دوره6، شماره 13، صص. 23ـ1.
- موسوی، میزنجف؛ ویسیان، محمد؛ محمدی حمیدی، سمیه؛ اکبری، مهناز (1394) بررسی و اولویت بندی توانها و زیرساختهای توسعه گردشگری با روشهای تصمیمگیری چند معیاره (مورد مطالعه: شهرستانهای استان کردستان)، فصلنامه گردشگری شهری، دوره2، شماره1، بهار 1394، صص.31-17.
- آقایی، پرویز؛ رضویان، محمدتقی؛ سعیدی راد، مجید؛ خرایی، مصطفی(1394)تحلیل مولفه های تاثیرگذار بر رضایت مندی از مقاصد گردشگری (مورد پژوهی: گردشگران شهرستان قروه)، فصلنامه جغرافیایی فضای گردشگری، بهار1394، دوره4، شماره 14، صص.113-97.
- جمینی، داوود و جمشیدی، علیرضا(1391) شناسایی و اولویت بندی مؤلفههای مؤثر بر سطح رضایت گردشگران (مطالعه موردی بازارچه مرزی شهرستان جوانرود)، دوفصلنامه مطالعات گردشگری، دوره 1، شماره2، صص.200-181.
- همتی، رضا و زهرانی، داود(1393) بررسی عوامل موثر بر رضامندی و وفاداری گردشگران خارجی به اصفهان به مثابه برند گردشگری، مجله برنامه ریزی و توسعه گردشگری، سال 3، شماره10، پاییز 1393، صص.204-182.
دلاور، علی(1389) روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، تهران، نشر ویرایش،چاپ سی و دوم، زمستان89، صص312.
مرکز آمار ایران(1395) نتایج آمارگیری از گردشگران ملی.
- هال، مایکل؛ و کالین، جنکینز، جان ام (1382) سیاستگذاری جهانگردی. ترجمه محمداعرابی و داود ایزدی. دفتر پژوهشهای فرهنگی.
- Gholizadeh Sarvari, Neda (2012) Destination Brand Equity, Satisfaction And Revisit Intention: An Application In TRNC As a Tourism Destination, Master of Science In Tourism Management, Eastern Mediterranean University September 2012 Gazimağusa, North Cyprus.
- Smith, Stephen. (1994) THE TOURISM PRODUCT, Annals of Tourism Research, Vol. 21, No. 3, pp. 582-595.
- Koutoulas, Dimitris (2001), “The Theoretical Determination of the Tourist Product as a
Presupposition for Tourism Marketing”, doctoral dissertation, University of the Aegean, Chios
[in Greek]
-Benur, Abdelati & Bramwell, Bill (2015) Tourism product development and product diversification in destinations, Tourism Management, Vol50, pp. 213-224.
- Kall, F.(2015) Measuring Tourist satisfaction with Kano model, London Press.
- Troung, T, H & Foster, D. (2006). Using HOLSAT model to evaluate tourist satisfaction at destination: The case of Australian holidaymakers in Vietnam. Tourism Management, No. 27, 842-855.
- Tribe, J. & Snaith, T. (1998). From SERVQUAL to HOLSAT: holiday Satisfaction in Varadero, Cuba. Tourism Management, 1998, No. 1, 25-34.
- Scheuch, Fritz (1982), “Dienstleistungsmarketing,” Verlag Franz Vahlen, München.
- Pablo Juan. Cárdenas - García, & Juan. Ignacio. Pulido -Fernández & María de la Cruz. Pulido-Fernández (2015) The Influence of Tourist Satisfaction on Tourism Expenditure in Emerging Urban Cultural Destinations, Journal of Travel & Tourism Marketing, Vol. 33, No. 4, pp.497 - 512.
- Srđan. Milošević, & Nenad. Penezić, & Ivana. Mišković, & Iva. Škrbić, & Ivana. Katić, (2016) The Significance Of Tourists Satisfaction at The Destinations, Tourism & Hospitality Industry 2016, Congress Proceedings , pp.219 - 231