1) آقاجانی، معصومه و فراهانی فرد، سعید (1394) گردشگری مذهبی و عوامل مؤثر بر آن (مطالعه موردی ایران)، فصلنامه سیاستهای راهبردی و کلان، دوره 3، شماره 9، صص.66-43.
2) انصاری، جابر (1383) هنر ایرانی و تأثیر تشیع بر گونههای آن، فصلنامه شیعه شناسی، دوره 2، شماره 8، صص.114-85.
3) حاتمی نژاد، حسین؛ حبیبیان، بهار؛ امیرشکاری، مریم (1395) به اولویتبندی راهبردهای توسعه گردشگری مذهبی شهر دزفول، گردشگری شهری، دوره 3، شماره 1، صص.76- 59.
4) خاوریان گرمسیر، امیرضا؛ ژاکلین استاورس؛ علیان، مهدی (1392) برنامهریزی راهبردی توسعه گردشگری شهری با استفاده از مدل استراتژیک soar (نمونه موردی: شهر تفت)، برنامهریزی و آمایش فضا، دوره 17، شماره 3، صص. 143-127.
5) دایره المعارف بزرگ اسلامی (فارسی) ، (1367) نشر مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی.
6) دیناری احمد (1385) "مذهب و گردشگری"، مجله زائر، شماره 120، صص.60-54.
7) رضوانی، علیاصغر (1390) جغرافیا و صنعت توریسم، چاپ ششم، تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.
8) ضرغام بروجنی، حمید (1389) برنامهریزی توسعه جهانگردی رویکردی هم پیوند، چاپ اول، تهران: انتشارات مهکامه.
9) ضرغام بروجنی، حمید و ترکمان، نسرین (1392) تحلیلی بر توسعه گردشگری مذهبی در استان همدان، فصلنامه علوم مدیریت ایران، دوره 8، شماره 30، صص.81- 57.
10) عالی پور، یونس؛ ملکی، محمدحسن، فتحی، محمدرضا (1396) تعیین و اولویتبندی استراتژیهای گردشگری مذهبی استان قم، جغرافیایی فضای گردشگری، دوره 6، شماره 22، صص. 108-87.
11) گزارشِ اداره کل اوقاف و امور خیریه استان: http://boyerahmad.awqaf.ir/news/view-8384.aspx.
12) معصومی مسعود (1391) سابقه برنامهریزی توسعه گردشگری در ایران، چاپ دوم، اصفهان: انتشارات سمیرا.
13) منشیزاده رحمتالله (1384) اندر مقوله گردشگری، تهران: نشر منشی.
14) موسایی میثم (1386)، اقتصاد توریسم، چاپ اول، تهران: انتشارات نور علم.
15) موسایی میثم (1394). اقتصاد رسانهها، چاپ اول، تهران: انتشارات سمت.
16) موسوی، میرنجف و سلطانی، ناصر (1393) تحلیلی بر نقش گردشگری مذهبی در توسعه شهری (مطالعه موردی: امامزاده جعفر یزد)، مجله پژوهش و برنامهریزی شهری، دوره 5، شماره 18، صص.94-77.
17) نقل از پایگاه اطلاعرسانی حرم بیبیحکیمه (س): http://bibihakimeh.org.
18) الوانی، مهدی (1391) مدیریت عمومی، تهران، نشر نی.
19) Ajit, K. (2004)"Quest for Good Governance, Contribution Find Potential of Religious Institutions as Stakeholdersh", Organized by the Monash Governance Reserch Unit & Monash Institute for Study of Global Movement 27 August.
20) Amber. G.R. (2018) Religious tourism – a review of the literature, journal of Hospitality and Tourism Insights, Vol.1, No.2, pp.150- 167.
21) Egresi, I. & Bayram, B. & Kara, F. & Kesik, O. (2012) Unlocking the potential of religious tourism in Turkey, Geo Journal of Tourism and Geosites, Vol.9, No.1, pp.123-132.
22) Eraqi, M.I. (2006) “Tourism services quality (TourServQual) in Egypt: the viewpoints of external and internal customers”, Benchmarking: An International Journal, Vol.13 No.4, pp. 469-492.
23) Hall, P. & Stephan, F. (1994) Witt and Luie Management Handbook, Publisher: Prentice Hall, Second Edition.
24) Hudson, S. (2010) “Wooing zoomers: marketing to the mature traveler”, Marketing Intelligence & Planning, Vol.28, No.4, pp. 444-461.
25) ICOMOS., International cultural tourism charter, Rome: ICOMOS publishing, (2002).
26) Jafari, J. (2000) Encyclopedia of tourism, London: Routledge.
27) Keršulienė, V. & Turskis, Z. (2011) Integrated fuzzy multiple criteria decision making model for architect selection. Technological and Economic Development of Economy, Vol.17, No.4, pp.645-666.
28) Keršuliene, V. & Zavadskas, E. K. & Turskis, Z. (2010) Selection of rational dispute resolution method by applying new step‐wise weight assessment ratio analysis (SWARA). Journal of Business Economics and Management,11, No.2, pp.243-258.
29) Mashhadigholam rojo, D. (2007) Religious tourism: the way to Santiago, Thesis of MA European Tourism Management,Bournemouth University.
30) Olsen, D.H. (2010) Pilgrim Tourist and Max Weber’s " Ideal Types", Elsevier science Ltd.
31) Shackley. M. (2001) Managing Sacred Sites: Service Provision and Visitor Experience, London: Continuum.
32) Shinde. K, (2018) Governance and Management of Religious Tourism in India, International Journal of Religious Tourism and Pilgrimage, Vol.6, No.1, pp.58–71.
33) Stausberg. M, (2011) Religion and Tourism: crossroads, destinations and encounters, London: Routledge.
34) Stavros, J. & Saint, G. (2010) SOAR: Linking Strategy and OD to Sustainable Performance. in W.J. Rothwell, J.M. Stavros, R. Sullivan & A. Sullivan (Eds.), Practicing Organization Development: A Guide for Leading, San Francisco, CA: Jossey-Bass Change, pp. 377-394.
35) Syamala, G. & Kakoti, S. (2016) A Study on Religious Tourism – Potential and Possibilities with reference to Shirdi A place of Religious Tourism, international Interdisciplinary Research Journal, Vol.5, No.6, pp.115-123.
36) Terzidou, M. (2010) Religion as a motivation to travel: The case of Tinos island in Greece, Science direct.
37) Timothy, D. N. & Gyan, P. (2009) Cultural heritage and tourism in the developing world: A regional perspective, London: Routledge.
38) Timothy, D. J. & Olsen, D.H. (2006) Tourism, Religion and Religion Journeys, London: Routledge.
39) UNWTO,. Tourism Highlights, Available in: www.unwto.com, (2007).
40) Zamani-Farahani, H. & Henderson, J. (2010) “Islamic tourism and managing tourism development in Islamic societies: the cases of Iran and Saudi Arabia”, International Journal of Tourism Research, Vol.12, No.1, pp.79-89.