1) ابطحی فروشانی، زینت السادات؛ فرصتکار، احسان؛ خوشنواپور، نادر؛ ابطحی فروشانی، سید تقی (1394) تحلیل ذینفعان کلیدی با استفاده از ماتریس علاقه-قدرت (مطالعه موردی: طرحهای توسعه میادین منطقه پارس جنوبی)، ماهنامه اکتشاف و تولید نفت و گاز، دوره13، شماره 127، صص.39-32.
2) اکبریان رونیزی، سعیدرضا و بدری، سید علی (1394) تحلیل درک ذینفعان از آثار و پیامدهای توسعه گردشگری در نواحی روستایی نمونه موردی: منطقه لواسانات)، جغرافیا و توسعه، دوره13، شماره38، صص.62-47.
3) آقاجانی، حسین؛ امیرفخریان، مصطفی؛ کاظمی بی نیازف، مهدی (1391) زیارت و گردشگری در برنامهها و اسناد کلان توسعه کشور (با تأکید بر زیارت امام رضا (ع))، دو فصلنامه مطالعات گردشگری. دوره 1، شماره1، صص.76-63.
4) توانگر، معصومه (1390) بررسی تجارب بینالمللی و تحلیل اثرات کمی کیفی زیارت و توسعه آن در شهرهای زیارتی جهان، کارفرما: پارک علم و فنآوری خراسان رضوی.
5) ثقفی، فاطمه؛ عباسی شاهکوه، کلثوم؛ کشتگاری، احسان (1393) طراحی چارچوب شناسایی و اولویتبندی ذینفعان مبتنی بر روش فرا تلفیق (مطالعه موردی سیستمعامل بومی ایران)، مدیریت فردا، دوره13، شماره 39، صص.42-21.
6) رضوانی، محمدرضا (1387) توسعه گردشگری روستایی با رویکرد گردشگری پایدار، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
7) سرایی، محمد حسین و افشاریپور، میثم (1397) ارزیابی ساختار گردشگری پزشکی بر اساس مدل الماس پورتر در کلان شهر مشهد، فصلنامه گردشگری شهری، دوره5، شماره3، صص.130-117.
8) ضرغام بروجنی، حمید؛ ایوبی یزدی، حمید؛ اکبرپور، تقی (1390) مشارکت ذینفعان در برنامهریزی و توسعه گردشگری؛ جایگاه، مدیریت و چالشها، همایش مدیریت و توسعه گردشگری، چالشها و راهکارها، تهران.
9) مافی، عزتالله و سقایی، مهدی (1389) نگاهی به اقتصاد گردشگری در کلانشهرها (مطالعه موردی: کلانشهر مشهد)، مجله جغرافیا و توسعه ناحیهای، دوره8، شماره15، صص.292-267.
10) مهندسین مشاور فرنهاد (1386) طرح توسعه و عمران کلانشهر مشهد مقدس، مطالعات پایه محیط طبیعی، مشهد.
11) مؤمنی، مصطفی؛ صرافی، مظفر؛ قاسمی خوزانی، محمد (1387) ساختار و کارکرد گردشگری مذهبی-فرهنگی و ضرورت مدیریت یکپارچه در کلانشهر مشهد، فصلنامه جغرافیا و توسعه، دوره6، شماره11، صص.38-13.
12) همتی، محمد و رسولی، محمدآمانج (1395) ذینفعان و نوع نگاه آنها به اثرات گردشگری (مطالعه موردی: اورامان تخت)، جغرافیا، دوره7، شماره1، صص.84-69.
13) Byrd, E. & Bosley, H. & Dronberger, M. (2009) Comparisons of stakeholder perceptions of tourism impacts in rural eastern North Carolina,Tourism Management, Vol.30, pp.693- 703.
14) Charter, M. (ED.) (1992) Greener Marketing: A Responsible Approach to Business. Sheffield: Greenleaf Publishing.
15) Clement, R. W. (2005) The Lessons from Stakeholder Theory for U.S.Business Leaders, Business Horizons, Vol.48, No.3, pp.255-264.
16) Fontaine, Ch. & Haarman, A. & Schmid, S. (2006) The Stakeholder Theory, 2006, Available at: http://www.edalys.fr/documents/Stakeholders%20theory.pdf.
17) Freeman, R.& Edward, A. (2001) Stakeholder Theory of the Modern Corporation, Perspectives in Business Ethics Sie, Vol.3, pp.38-48..
18) Hardy, Z. L. & Beeton, R.J.S. (2001) Sustainable Tourism Or Maintainable Tourism: Managing Resources for More Than Average Outocomed, Journal Of Sustainable Tourism, Vol.9, No.3, pp.168-192.
19) Jr, E.T. (2003) An analysis of variables that influence stakeholder participation and support for sustainable tourism development in rural north Carolina; A dissertation Submitted to the north Carolina state university of central Florida, for the degree of Doctor of Philosophy.
20) Malas, Zein. (2009) Saudi Retailers-Poised for growth، Global Markets Research, Company.
21) Religious Tourism in Asia and the Pacific. (2011) Published and printed by the World Tourism Organization, Madrid, Spain.
22) Russel, R. & Currie, Sheilagh. & Seaton, Franz Wesley. (2008) Determining Stakeholders For Feasibility Analysis, Annals Of Tourism Research, Vol.36, No.1, pp.41-63.
23) Timothy, Dallen J. & Olsen, Daniel H. (2006) Tourism, Religion and Spiritual Journeys, Rutledge.