1)      اسدی، احمد و سامی، ابراهیم (1397) ارزیابی میزان تطابق شهر قاین با شاخصهای شهر خلاق، فصلنامه علمی پژوهشی نگرش نو در جغرافیای انسانی، سال 10، شماره 4، صص. 13-26.
                                                                                                                2)      ایراندوست، کیومرث و غلامی زارچی، مصطفی (1394) ارتقای فرصت حضور و مشارکت مردم با استفاده از معرفی گونههای فضای عمومی شهر خلاق، نشریه معماری و شهرسازی هنرهای زیبا، دوره 20، شماره 2، صص. 58-47.
                                                                                                                3)      بابایی همتی، روشن و موسوی، نرجس (1393) گردشگری خلاق، چاپ اول، گیلان: انتشارات جوانان موفق.
                                                                                                                4)      بذرافشان، جواد و بامری، علی (1397) بررسی و تحلیل وضعیت گردشگری خلاق در شهر زاهدان، فصلنامه برنامه ریزی منطقهای، پاییز 1397، سال 8، شماره 31، صص. 180-167.
                                                                                                                5)      پوراحمد، احمد؛ حمیدی، اکبر؛ فرهادی، ابراهیم؛ حسین پور، مهدی (1395) ارزیابی چالشها و فرصتهای ایجاد شهر خلاق در مناطق آزاد تجاری (مطالعه موردی، منطقه آزاد تجاری ارس)، مطالعات برنامه ریزی و سکونتگاههای انسانی، سال 11، شماره 37، صص. 18-1.
                                                                                                                6)       آبادی، جعفر؛ اصغری، محمد؛ سلطانی، اکبر؛ محمدی، سیده مؤمنه (1392) سری آمار: همبستگی و رگرسیون، مجله دیابت و لیپید ایران، دوره 12، شماره 6، صص. 506-479.
                                                                                                                7)      خراسانی، محمدامین؛ حیدری، قاسم (1398) مدیریت راهبردی توسعه گردشگری تفرجی شهرستان شهریار با اتکا به مدل PESTEL، نشریه گردشگری شهری، دوره 6، شماره 4، صص. 94-73.
                                                                                                                8)       رفیعیان، محسن (1389) درآمدی بر مناطق و شهرهای خلاق، مجله شهرداریها، سال 11، شماره 100، صص. 12-6.
                                                                                                                9)       سرور، رحیم؛ اکبری، مجید؛ امانی، مریم؛ طالشی انبوهی، مرضیه (1395) تحلیل کارایی محلات شهری ازلحاظ شاخصهای شهر خلاق، جغرافیا (فصلنامه انجمن جغرافیای ایران)، سال 14، شماره 48، صص. 351-322.
                                                                                                                10)    شاطریان، محسن؛ حیدری سورشجانی، رسول؛ ورفی نژاد، ژیلا (1396) اثرات توان گردشگری در گسترش زیرساختها و ایجاد شهر خلاق، جغرافیا (فصلنامه انجمن جغرافیای ایران)، سال 15، شماره 52، صص. 216-201.
                                                                                                                11)    شاطریان، محسن؛ حیدری سورشجانی؛ رسول؛ ورفی نژاد، ژیلا (1398) مدلسازی تأثیرات گردشگری شهری بر کیفیت زندگی و شهر خلاق در شهر کرمانشاه، فصلنامه آمایش جغرافیایی فضا، سال 9، شماره 33، صص. 60-51
                                                                                                                12)    شبانی، امیرحسین؛ ایزدی، محمد سعید (1395) رویکرد نوین به بازآفرینی شهر خلاق، نقش جهان - مطالعات نظری و فناوری های نوین معماری و شهرسازی، سال 14، شماره 2، صص. 63-54.
                                                                                                                13)    شمسی، خضر؛ کرکه آبادی، زینب؛ کامیابی، سعید (1397) مروری بر مفهوم شهر خلاق با تأکید بر سنجش وضعیت خلاق شهری، فصلنامه مطالعات برنامهریزی سکونتگاههای انسانی، دوره 13، شماره 2، صص. 441-425.
                                                                                                                14)   شهابیان، پویان و رهگذر، عرفانه (1391) پیوند محیط خلاق با شهر، نشریه منظر، تابستان 1391، دوره 4، شماره 19، صص. 73-67.
                                                                                                                15)   صحراییان، زهرا و موحد، علی (1396) تحلیل و شناسایی پهنههای زمینهساز توسعه خلاق بافت فرسوده با تأکید بر گردشگری، آمایش جغرافیایی فضا، سال 7، شماره 26، صص.47-31.
                                                                                                                16)   ضرابی، اصغر؛ موسوی، میرنجف؛ باقری کشکولی، علی (1393) بررسی میزان تحققپذیری شهر خلاق (مقایسه تطبیقی بین شاخصهای توسعه پایدار شهری و معیارهای ایجاد شهر خلاق، نمونه موردمطالعه: شهرهای استان یزد)، جغرافیا و توسعه فضای شهری، سال 1، شماره 1، صص. 17-1.
                                                                                                                17)   عزت پناه، بختیار (1399) تبیین نیروهای پیشران مؤثر بر آینده توسعه صنعت گردشگری در شهرهای مرزی (مطالعه موردی: شهر بانه)، نشریه گردشگری شهری، دوره 7، شماره 1، صص. 87-69.
                                                                                                                18)   فتوحی مهربانی، باقر؛ کلانتری، محسن؛ رجایی، سید عباس (1395) شهر خلاق و شاخصهای شهر خلاق ایرانی، جغرافیا (فصلنامه انجمن جغرافیای ایران)، سال 14، شماره 51، صص. 118-101.
                                                                                                                19)   قربانی، رسول؛ حسینآبادی، سعید؛ طورانی، علی (1392) شهرهای خلاق، رویکردی فرهنگی در توسعه شهری، فصلنامه مطالعات جغرافیایی مناطق خشک، سال 3، شماره 11، صص. 18-1.
                                                                                                                20)   کلانتری، بهرنگ؛ یاری قلی، وحید؛ رحمتی، اکبر (1391) فضای جمعی و شهر خلاق، مجله منظر، دوره 4، شماره 19، صص. 79-74.
                                                                                                                21)   Adams, Rob. (2005) What Make a Creative City? Journal of Australians Planner, Vol.42, No.1, pp. 20-21.
                                                                                                                22)   Cela, Ariana. & Knowles-Lankford, Jill. & Lankford, Sam. (2007) Local Food Festivals in Northeast Iowa Communities: A Visitor and Economic Impact Study, Managing Leisure, Vol.12, No.2-3, pp. 171-186.
                                                                                                                23)   Comunian, Roberta. & Taylor, Calvin. & Smith, David N. (2014) The role of universities in the regional creative economies of the UK: hidden protagonists and the challenge of knowledge transfer, European planning studies, Vol.22, No. 12, pp. 2456-2476.
                                                                                                                24)   Cudny, Waldemar. (2016) Festivalisation of Urban Spaces: Factors, Processes and Effects, Publisher Springer.
                                                                                                                25)   Del Barrio, Maria Jose. & Devesa, Maria. & Herrero, Luis Cesar. (2012) Evaluating Intangible Cultural Heritage: The Case of Cultural Festivals, City, Culture and Society, Vol.3, No.4, pp.235-244.
                                                                                                                26)   Della Lucia, Maria. & Trunfio, Mariapina. & Go, Frank M. (2017) Heritage and urban regeneration: Towards creative tourism, Publisher Springer Cham.
                                                                                                                27)   Duxbury, Nancy, & Richards, Greg. (2019) A Research Agenda for Creative Tourism, Publisher Edward Elgar.
                                                                                                                28)   Filiz Kara bag, Solmaz. & Cihan Yavuz, Mehmet. & Berggren, Christian. (2010) The Impact of Festivals on City Promotion: A Comparative Study of Turkish and Swedish Festivals, Original Scientific Paper, Vol.59, No.4, pp.447-464.
                                                                                                                29)   Florida, Richard. & Mellander, Charlotta. & King, Karen. (2015) The Global Creativity Index 2015, Publisher Martin Prosperity Institute.
                                                                                                                30)   Gospodini, Aspa. (2001) Urban Design, Urban Space Morphology, Urban Tourism: An Emerging New Paradigm concerning Their Relationship, European Planning Studies, Vol.9, No.7, pp. 925-934. 
                                                                                                                31)   Grodach, Carl. (2012) Before and after the creative city: The politics of urban cultural policy in Austin, Texas, Journal of Urban Affairs, Vol.34, No.1, pp.81-97.
                                                                                                                32)   Hartley, John. & Potts, Jason. & MacDonald, Trent. (2012) The CCI Creative City Index 2012, Cultural Science Journal, Vol.5, No.1, pp. 138-145.
                                                                                                                33)   Hollows, Joanne. & Jones, Steve. & Taylor, Ben. & Dowthwaite, Kimberley. (2014) Making sense of urban food festivals: Cultural regeneration, disorder and hospitable cities, Journal of Policy Research in Tourism, Leisure and Events, Vol.6, No.1, pp.1-14.
                                                                                                                34)   Johansson, Marjana. & Kociatkiewicz, Jerzy. (2011) City Festival: Creativity and Control in Staged Urban Experiences, European Urban and Regional Studies, Vol.18, No.4, pp.392-405.
                                                                                                                35)   Kowalczyk, Andrzej. & Derek, Marta. (2020) Gastronomy and Urban Space: Changes and Challenges in Geographical Perspective, edition1, Publisher Springer Nature Spain.
                                                                                                                36)   Law, Rob. (2005) eTourism: Information Technology for Strategic Tourism Management by Dimitrios Buhalis, Journal of Hospitality &Tourism Research, Vol.20, No.1, pp. 134-136.
                                                                                                                37)   Lewis, Nathaniel M. & Donald, Betsy. (2010) A New Rubric for ‘Creative City’ Potential in Canada’s Smaller Cities. Urban Studies, Vol.47, No.1, pp. 29-54.
                                                                                                                38)   Lyck, Lise. & Long, Phil. & Grige, Allan. Xenius. (2012). Tourism, Festivals and Cultural Events in Times of Crisis, edition1, Publisher Frederiksberg Bogtrykkeri Denmark.
                                                                                                                39)   Marques, Lenia & Borba, Carla. (2017) Co-Creating the City: Digital Technology and Creative Tourism, Tourism Management Perspectives, Vol.24, No.10, pp. 86-93.
                                                                                                                40)   Montoya, M.J.R. & Stasiewicz, Claire. (2020) Leveraging Historical Shifts in the World Economy: Systems of Patronage and Supportive Ecosystems for Creative and Cultural Enterprise, International Journal of Entrepreneurship and Small Business, Vol.40, No.2, pp.247-269.
                                                                                                                41)   O'Sullivan, Diane. & Pickernell, David. & Senyard, Julienne. (2009) Public Sector Evaluation of Festivals and Special Events. Journal of Policy Research in Tourism, Leisure and Events, Vol.1, No.1, pp.19-36.
                                                                                                                42)   Pappalepore, Ilaria. & Maitland, Robert. & Smith, Andrew. (2014) Prosuming Creative Urban Areas. Evidence from East London, Annals of Tourism Research, Vol.44, No.16, pp.227-240.
                                                                                                                43)   Quinn, Bernadette. (2019) A Comment on: Arts Festivals, Urban Tourism and Cultural Policy, Journal of Policy Research in Tourism, Leisure and Events, Vol.2, No.3, pp. 264-279.
                                                                                                                44)   Richards, Greg. (2010) Creative Tourism and Cultural Event, edition1, Publisher Tiburg University Tilburg.
                                                                                                                45)   Rojas Rabaneda, Antonio. (2019) La recreación histórica en Cataluña como recurso de la socialización del conocimiento, Her&Mus. Heritage and Museography, Vol.20, pp. 123-147.
                                                                                                                46)   Ronan, M. (2016) The Creative City: Full STEAM Ahead, Publisher Routledge.
                                                                                                                47)   Sasaki, Masayuki. (2008) Developing Creative Cities through Networking, Policy Science, Vol.15, No.3, pp.77-88.
                                                                                                                48)   Yu, Chung-En. & Sun, Runsheng. (2019) The Role of Instagram in the UNESCO's Creative City of Gastronomy: A Case Study of Macau, Tourism Management, Vol.75, No.10, pp. 257-268.